این یک واقعیت شناخته شده است که سیستم ایمنی نوزاد تازه متولد شده به اندازه سیستم ایمنی یک فرد بزرگسال قوی نیست.

به همین دلیل است که کودکان اغلب از هر چیز کثیفی که با پوست آنها تماس پیدا کند، به برخی عفونت ها و یا بیماری ها مبتلا می شوند.

بنابرین مراقبت از بهداشت فرزندان بسیار مهم و ضروری می باشد . چرا که پوست نوزاد بسیار حساس و لطیف است . مخصوصا پوست نوزاد تازه متولد شده که مستعد خشکی ، خارش و سایر مشکلات پوستی می باشد.

در چند ماه اول تولد نوزاد باید بسیار مراقب سلامت بدن آن باشید .

شستن لباس های کودکان 4

آب سخت می تواند تاثیر بدی روی پوست حساس نوزاد شما داشته باشد. استحمام کودک تازه متولد شده با آب سخت که دارای املاح زیادی همچون : آلومینیم، آهن، منگنز، سرب و … می باشد، میتواند بر روی پوست نوزادان اثرات بدی داشته باشد و باید این مسئله را مد نظر داشته باشید .

 

همچنین شستن لباس های نوزادان با آبی که دارای املاح و ناخالصی های زیاد باشد نیز می تواند اثرات مخربی بر روی سلامت پوست نوزاد داشته باشد.

 

از چه آبی باید برای شستن لباس های کودکان استفاده کنیم ؟

شستن لباس های کودکان 5برخی آب های لوله کشی دارای ناخالصی های زیادی می باشند که باعث خشکی پوست کودک شما می شود و می تواند باعث بروز برخی بیماری ها همچون، اگزما گردد .

مواد معدنی موجود در آب سخت مانند منیزیم و کلسیم می توانند پوست را خشک کرده و منافذ پوست را مسدود کنند، که باعث خشکی و خارش پوست می شود.

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که میزان سختی آب در آن بسیار زیاد است ، باید مراقب باشید که استفاده از این آب برای کودکان ممکن است خطرناک باشد !

 

بیشتر بخوانید :

سختی آب چیست؟ و بهترین روش از بین بردن سختی آب کدام است ؟

 

چرا باید از آب بدون ناخالصی برای شستن لباس های کودکان استفاده کنیم ؟

لباس هایی که با آب سخت شسته می شوند خیلی سریع لطافت خود را از دست داده و به اصطلاح، زبر می شوند .

وجود فلزات در آب سخت ،  الیاف لباس را از بین می برد و آنها را زبر می کند.

از آنجا که پوت نوزاد بسیار حساس است ، سختی آب می تواند باعث ضایعات پوستی روی بدن آنها شود.

شما باید لباس های آنها را جداگانه در آب مناسبی بشویید تا مطمئن شوید با هیچ کثیفی، تماس پیدا نمی کنند.

توصیه می شود همیشه لباس های کودک را به جای شستن در ماشین لباسشویی با دست بشویید.

شستن لباس های کودکان

نکاتی در مورد شستن لباس نوزاد

  • قبل از شستن لباس ها ابتدا دست های خود را بشویید

دست های شما می توانند منبع میکروب باشند!  بنابراین همیشه قبل از شستن لباس های نوزاد ، دست های خود را کاملاً تمیز و یا ضد عفونی کنید.

 

  • دمای آب را بررسی کنید

هنگام شستن لباس ها همیشه دمای آب را بررسی کنید. دمای آب نباید خیلی گرم باشد زیرا می تواند به لباس آسیب برساند.

 

  • لباس ها را قبل و بعد از شستشو خیس کنید

احتمال ایجاد باکتری روی لباس نوزاد معمولاً زیاد است. برای جلوگیری از چنین شرایطی ، لباس ها را 30 دقیقه قبل از شستشو در آب گرم و بعد از اینکه آنها را به خوبی شستید باز هم لباس ها را بمدت چند دقیقه در آب گرم قرار دهید تا هیچ میکروب و یا باکتری بر روی آنها باقی نماند .

 

  • لباس ها را به خوبی خشک کنید

لباس های مرطوب می توانند باعث عفونت قارچی شوند. بنابراین ، سعی کنید لباس های کودک را در زیر نور آفتاب آویزان کنید تا با نور خورشید خشک شوند .

 

  • از دستگاه های تصفیه آب استفاده کنید

استفاده از دستگاه های تصفیه آب می تواند باعث از بین بردن ناخالصی های موجود در آب شود . فیلتر های موجود در دستگاه تصفیه آب می توانند تا 90 درصد ناخالصی های موجود در آب را جذب کرده و در پایان آبی سالم و بهداشتی را تحویل شما دهند . شما می توانید از این آب با خیال راحت جهت استحمام کودکان خود و یا شستن لباس های آنها استفاده نمایید .