اگر قصد دارید یک دستگاه تصفیه هوا خانگی خریداری کنید، باید قبل از تصمیم‌گیری، مدل‌ها و برندهای مختلف را با هم مقایسه کنید. به هر حال باید برای خرید دستگاه هزینه پرداخت کنید که منطقی‌‌ترین کار، مقایسه چندین محصول با هم است. همچنین باید از ویژگی‌های بهترین دستگاه تصفیه هوا اطلاعات کافی را داشته باشید. در این مطلب چک لیستی از ویژگی‌ها و مشخصات یک دستگاه تصفیه هوای خانگی آورده شده است تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خانه خود داشته باشید. با ما همراه باشید.

بهترین دستگاه تصفیه هوا 1 - ایرجوی-

مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین دستگاه تصفیه هوا چیست؟

به لطف پیشرفت‌های تکنولوژی در زمینه لوازم خانگی، حالا می‌توانید دستگاه‌های هوشمند و پیشرفته را به راحتی از بازار خریداری و در منزل استفاده کنید. هر یک از این محصولات ویژگی‌های خاصی دارند و مطمئنا مدل‌های جدیدتر و گران‌قیمت‌تر نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر، کیفیت بهتری دارند. برای مثال نداشتن سر و صدا در زمان کارکرد، تمیز کردن هوا به صورت اتوماتیک و …. از مشخصات برخی از دستگاه‌هاست.

به طور کلی اگر قصد خرید بهترین دستگاه تصفیه هوای خانگی را دارید، توصیه می‌کنیم این 5 معیار مهم را در آن بررسی کنید:

  • استفاده از نوع تکنولوژی فیلتر هوا

برای فیلتراسیون دستگاه تصفیه هوا از فناوری‌های متعددی استفاده می‌شود که این بخش مهم‌ترین قسمت برای انتخاب است. شما قرار است دستگاهی داشته باشید که کیفیت هوا را به حد مطلوب برساند. اگر در خانه افراد حساس یا بیمار دارید، حتما به فناوری استفاده شده در فیلتراسیون توجه کنید.

در این رابطه فیلترهای HEPA واقعی برای جذب حداقل 99.97 درصد از ذرات 0.3 میکرومتر (μm) درجه‌بندی شده‌اند. دستگاه‌های تصفیه هوا که دارای فیلتر HEPA هستند، می‌توانند استانداردهای صنعتی مانند مقادیر CADR یا MERV را ذکر کنند. اما این اعداد لزوما بهترین شاخص‌های عملکرد یک دستگاه تصفیه‌کننده هوا نیستند.

راهنمای خرید بهترین دستگاه تصفیه هوافیلترهای کربن می‌توانند آلاینده‌های گازی مانند VOCs را از طریق فرآیندی به نام جذب در هوا به دام بیندازند. اما زمانی که میزان آلودگی بیش از حد شود، فیلتر هم اشباع می‌شود. با اشباع شدن این فیلترها، کارایی خود را از دست می‌دهند. بنابراین فیلترهای کربن فعال نمی‌توانند آلودگی ذرات هوا را به خوبی حذف کنند.

یکی دیگر از فناوری‌های مورد استفاده برای بهترین دستگاه تصفیه هوا، تکنولوژی PECO-Filter است. این فناوری نمی‌تواند آلاینده‌های موجود در هوا را به دام بیندازد. اما در عوض، این فناوری آلاینده هایی مانند VOCs را در سطح مولکولی از بین می‌برد.

در این فناوری یونیزه کنند‌ه‌ها با آزاد کردن یون‌های باردار در هوا، عمل می‌کنند. در فرآیند بعدی، یون به ذرات معلق در هوا می‌چسبند و به آن‌ها باری می‌دهد که باعث می‌شود یا به سطوح خانه (مانند دیوارها و مبلمان) متصل شود و یا بر روی زمین بیفتند.

یک فناوری دیگر هم استفاده از لامپ UV برای دستگاه تصفیه هواست که به ملکول‌های آلاینده واکنش نشان می‌دهد و آن‌ها را خنثی می‌کند. این دستگاه بیشتر برای ضدعفونی کردن کاربرد دارد. ضمن اینکه باید مضرات هر فناوری استفاده شده در دستگاه را هم بدانید.

راهنمای خرید تصفیه هوا

  • طراحی و سهولت استفاده از دستگاه تصفیه هوا

یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا توجه به کارکرد آسان آنست. در کنار زیبایی و قابل حمل بودن به سهولت راه‌اندازی دستگاه توجه کنید. برخی از این دستگاه‌ها حتی به Wi-Fi نیز دسترسی دارند تا به راحتی بتوانید آن را از راه دور کنترل کنید. از یکسو دستگاه تصفیه هوا باید با دکوراسیون منزل همخوانی داشته باشد. اما از سوی دیگر هم باید بتوانید به سادگی از آن استفاده کنید. برای همین زمان خرید سوالات زیر را پاسخ دهید:

  • ابعاد و وزن دستگاه تصفیه هوا چقدر باشد؟
  • اندازه اتاقی که قرار است دستگاه تصفیه هوا را در آن قرار دهید، چقدر است؟
  • رابط کاربری دستگاه چقدر برایتان پیچیده است؟
  • دستگاه چند گزینه تنظیمات دارد؟
  • آیا می‌توانید دستگاه تصفیه هوا را با استفاده از گوشی همراه و یا ریموت، کنترل کنید؟
  • آیا گزینه‌ای بر روی دستگاه وجود دارد که زمان تعویض فیلترها دستگاه تصفیه هوا به شما اطلاع ‌دهد؟

راهنمای خرید تصفیه هوا ایرجوی

  • سطح سر و صدای دستگاه تصفیه هوا چقدر است ؟

سومین معیار مهم زمان انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا توجه به سطح صدای آن در زمان کارکرد است. هرچند نمی‌توانید انتظار داشته باشید که سطح صدای دستگاه در حالت سکوت خانه کاملا صفر باشد، اما به هر حال نباید آزاردهنده هم باشد. به خاطر داشته باشید که سطح صدای دستگاه تصفیه هوا با استفاده از تنظیمات فن قابل تغییر است.

در دستگاه‌هایی که کمترین سطح صدا را دارند، اگر سرعت فن در کمترین حالت تنظیم شده باشد، باز هم بین 20 تا 40 دسی‌بل صدا ایجاد می‌کند. دستگاه‌هایی که بین 50 تا 70 دسی‌بل صدا تولید می‌کنند، جزءپرسر و صداترین‌های بازار هستند.

30 دسی‌بل صدای تولید شده تقریباً همان سطح نویز است که حتی در حالت سکوت خانه، آزاردهنده نیست.

اگر سطح تولید صدای آن 50 دسی‎بل باشد، میزان صدا درست شبیه یک مکالمه معمولی یا صدای بارش باران (در حد متوسط) خواهد بود. اما اگر به شما گفته شد میزان تولید صدای دستگاه تصفیه هوا 70 دسی‌بل است، سطح صدای آن به اندازه جاروبرقی در حال کار خواهد بود.

راهنمای خرید تصفیه هوا خانگی ایرجوی

  • میزان مصرف انرژی دستگاه تصفیه هوا چقدر است؟

یکی دیگر از معیارهای مهم که برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا باید به آن توجه داشته باشید، میزان مصرف انرژی دستگاه است. این مورد وقتی مهم می‌شود که به قبض برق‌تان در سر ماه نگاهی بیندازید. اگر نمی‌خواهید هزینه‌های قبض برق زیاد شود، حتما کم‌مصرف‌ترین دستگاه را خریداری کنید.

دستگاه‌ها اغلب در بالاترین حد تنظیمان کمتر از 100 وات انرژی الکتریکی مصرف می‌کنند. برای مثال دستگاه تصفیه هوا ایرجوی مدل AJ 3500 توان مصرفی 55 وات برق مصرف می‌کند که یک محصول مناسب محسوب می‌شود. به هر حال توجه به این مورد در صرفه‌جویی هزینه‌ها تاثیر زیادی دارد و بر روی صورت حساب سالانه برق مصرفی تاثیر می‌گذارد.

راهنمای خرید تصفیه هوا خانگی

  • هزینه نگهداری دستگاه تصفیه هوا چقدر است؟

هر دستگاه تصفیه هوایی به تعویض فیلتر نیاز دارد و یک قطعه مصرفی در این دستگاه است. عمر فیلتر هم به میزان آلاینده‌های محیط و نوع فناوری فیلتراسیون بستگی دارد. برای مثال ممکن است شما بعد از 3 ماه مجبور به تعویض فیلتر دستگاه شوید. اما در برخی از موارد هم تا یک سال نیازی به این کار نباشد. در زمان انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا باید از بابت تعویض فیلتر و مدت زمان دوام آن مطمئن شوید. هزینه تعویض فیلتر را در تعداد دفعاتی که باید در سال تعویض شود، ضرب کنید تا هزینه نگهداری آن را بدست آورید.

 

  • توجه به ضمانتنامه و خدمات پس از فروش

هر دستگاه با هر برند یا مدلی که خریداری می‌کنید، حتما باید ضمنانتامه و خدمات پس از فروش هم داشته باشد. ایرجوی از جمله برندهای تولید دستگاه تصفیه هوا محسوب می‌شود که محصولاتش را با ضمانتنامه و 10 سال خدمات پس از فروش عرضه می‌کند.

راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا ایرجوی 3

حرف آخر

اگر به دنبال بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی هستید، ما دستگاه تصفیه هوا ایرجوی – مدل AJ 3500 را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این محصول از تمامی مشخصات یک دستگاه تمام عیار خوب برخوردار است. به طوری که سطح صدای آن 55 دسی‌بل در حالت کارکرد تند (متوسط) و 35 دسی‌بل در حالت کند است.

راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا ایرجوی

وزن دستگاه 8 کیلوگرم است که جابجایی و حمل آن را آسان می‌کند. همچنین این دستگاه با داشتن پیش فیلتر (برای حذف ذرات درشت گرد و غبار)، فیلتر الکترو استاتیک (برای حذف گرد و غبار و ذرات معلق از طریق جذب مغناطیسی) و فیلتر هپا (برای حذف ذرات معلق با دقت 0.1 میکرون) است.

وجود یک فیلتر کربن فعال و فرمالدهید هم برای حذف بوی نامطبوع از محیط هم از دیگر مشخصات دستگاه تصفیه هوا ایرجوی – مدل AJ 3500 است. فیلتر نهایی برای جلوگیری از پراکنده‌شدن پودر کربن در محیط، فیلتر فتوکاتالیست Tio2 برای برخی از سموم در محیط و اشعه ماورای بنفش هم برای فیلتر فتوکاتالیست این دستگاه درنظر گرفته شده است.

اطلاعات بیشتر : مشاهده دستگاه های تصفیه هوا

جهت دریافت مشاوره و راهنمایی خرید دستگاه تصفیه هوای ایرجوی کانادا میتوانید از طریق شماره های زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

۰۲۱۴۱۲۱۹  –  ۰۲۱۸۸۱۰۴۰۴۴