چه تفاوتی بین سویه جدید کرونا با مدل هایی دیگر مانند دلتا وجوود دارد ؟

رهبران بهداشت جهانی هشدار می دهند که omicron، نوع جدید کووید که در نوامبر کشف شد، می تواند “عواقب شدید” ایجاد کند.

سازمان بهداشت جهانی نیز Omicron را به عنوان یک نوع نگران کننده معرفی کرد و بیان کرد که تعداد بالای جهش‌های موجود در پروتئین اسپایک ممکن است امیکرون را قابل انتقال‌تر کند.

درحال حاضر بطور دقیق مشخص نیست که این نوع بیماری چقدر می تواند در مقابل واکسن های موجود مقاومت کند.

امیکرون در چندین منطقه از جمله: آمریکا، انگلستان، بلژیک، هلند، کانادا، استرالیا و هنگ کنگ شناسایی شده است.

محققان در سرتاسر جهان به‌طور خستگی‌ناپذیری تلاش می‌کنند تا هر آنچه را که می‌توانند درباره این جدیدترین تکرار ویروس، که دارای «ترکیب فرانکشتاین» از جهش‌ها، از جمله بیش از ۳۰ جهش در پروتئین بسیار مهم سنبله است، بیاموزند.

برخی از جهش‌های شناسایی شده در omicron در انواع دیگر از جمله: بتا، گاما و آلفا  دیده شده‌اند و با افزایش قابلیت انتقال و برخی توانایی ها برای فرار از از واکسن‌ها و درمان‌های آنتی‌بادی مونوکلونال مرتبط هستند.

ماسک زدن - بیماری امیکرون - تصفیه هوای خانگی - هیراب سان

در حال حاضر، هنوز سوالات بیشتری نسبت به پاسخ در مورد این نوع از کووید وجود دارد. و متاسفانه احتمال می رود شاهد موجی از ابتلای به این ویروس جدید را در سراسر جهان شاهد باشیم .

همه این اخبار بدم و عدم دانستن چگونگی از بین بردن این نوع ویروس های جدید باعث می شود کسانی که طی دو سال گذشته روزانه نمودار های کرونا را رصد میکردند و احتمال می دادند که این پایان ماجراست مجددا نا امید شوند و هم چنان درگیر اخبار مرتبط با این نوع ویروس ها باشند.

آیا امیکرون را میشناسید ؟ آیا میدانید که این ویروس جدید چه ویژگی ها و علائمی دارد ؟ ما در این مقاله سعی کرده ایم تا شما را باید علائم اصلی این بیماری آشنا نماییم

[swa_alexa_country][swa_alexa_country_global]

علائم اصلی ابتلای به امیکرون

اصلی تری علائم ابتلای به امیکرون: احتقان، خراش یا گلودرد، بدن درد و موارد دیگر است.

 

اولین دکتری که در مورد امیکرون به سازمان بهداشت جهانی هشدار داد ، گفته بود که این بیماری علائم خفیفی دارد و اکثر بیماران احساس خستگی می کردند و یکی از کودکان مبتلای به این بیماری دچار تپش قلب شده بود . اما برخلاف کرونا که برخی از مبتلایان حس چشایی و یا بویایی خود را از دست می دادند هیچکدام  از این بیماران چنین علائمی را نداشتند .

 

برخی از متخصصان می گویند که این بیماری خفیف تر به نظر می رسد، اگرچه علائم خفیف همچنان می تواند ناتوان کننده باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که این نوع از بیماری باعث کاهش سرعت درمان سراسری کرونا گردد. به طور کلی، تا این مرحله در همه گیری باید مراقب شایع ترین علائم کووید ۱۹ باشید: تب یا لرز، سرفه، آبریزش بینی، سردرد یا دردهای عضلانی، مشکلات گوارشی و از دست دادن حس چشایی یا بویایی.

تست امیکرون - علائم بیماری امیکرون - تصفیه هوا خانگی ایرجوی - هیراب ساندکتر محمد سبحانی، پزشک عفونی در مرکز پزشکی وکسنر دانشگاه ایالتی اوهایو،گفته است که: هنوز چیزهای زیادی در مورد این نوع جدید که آنها را نمی شناسیم وجود دارد. او گفت که کارشناسان به دقت بررسی خواهند کرد که چگونه این ویروس بر روی افراد بر اساس سن آنها، وضعیت ایمنی اساسی آنها و اینکه آیا واکسینه شده اند یا خیر، تاثیر می گذارد.

گزارش‌ها اولیه همچنین حاکی از آن است که عمده افراد بستری‌ در بیمارستان‌ها در افراد واکسینه نشده اتفاق می‌افتد!  و به نظر می‌رسد که افراد واکسینه شده ای که آلوده به omicron می شوند، معمولاً جوان‌تر هستند . علائم خفیفی هم دارند.

سعی کنید اگر علائمی عمومی کرونا را دارید خیلی سریع آزمایش دهید و به خوبی از خود مراقبت کنید.

طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، افرادی که علائم کووید را دارند باید حتما آزمایش شوند. این آزمایشات شامل کسانی که هر سه دوز واکسن را نیز دریافت کرده اند می شود .

و همچنین اگر علائمی ندارید، اما در تماس نزدیک با فردی که کووید دارد قرار گرفته اید، باید آزمایش شوید. (افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند باید پنج تا هفت روز صبر کنند؛ کسانی که به طور کامل واکسینه نشده اند باید فوراً آزمایش داده شوند و چند روز بعد مجددا باید آزمایش شوند).

 

به خاطر داشته باشید که ما در فصل حساسیت زایی هستیم که ابتلا به سرما خوردگی و این قبیل بیماری ها بالاست و مقامات بهداشتی هشدار داده اند که مواردی مانند آنفولانزا در حال حاضر به ویژه در بین افراد جوان در حال افزایش است که همگی علائمی مشابه کووید ۱۹ را دارند!

همچنین افزایش غیرمعمولی در ویروس سنسیشیال تنفسی یا RSV وجود داشته است. علائم همه این بیماری‌ها می‌تواند کاملاً شبیه به کووید باشد، بنابراین آزمایش دادن کاری بسیار مهم و ضروری می باشد.

تست‌های PCR یکی از بهترین روش های تشخیص کرونا هستند، در حالی که تست‌های آنتی ژن سریع، میزان تشخیص کمتری دارند .

نمونه عکسی از تست pcr - تصفیه هوا ایرجوی - هیراب سان

در حال حاضر کارشناسا می گویند مهم ترین کاری که مردممی توانند انجام دهند، این است که از ماسک و ژل های ضدعفونی کننده استفاده کنند.

اگر تا کنون واکسن کرونا را دریافت نکرده اید حتما این واکسن را بزنید تا میزان همه گیری این بیماری کاهش یابد. و منتظر جدیدترین اخبار و راه های درمانی برای این بیماری بمانید .

 

 

بهترین ماسک برای جلوگیری از بیماری امیکرون

از آنجایی که نوع بسیار مسری کروناویروس Omicron همچنان در حال گسترش است، برخی کارشناسان می گویند که زمان آن رسیده است که درباره انتخاب ماسک خود دقت بیشتری دشاته باشیم .

درحال حاضر با توجه به نوع گسترش امیکرن استفاده از ماسک های پارچه ای تنها یک شوخی ساده در مورد مقابله با این بیماری محسوب می گردد و شدیدا توصیه می شود از ماسک های چند لایه استاندارد پزشکی استفاده نمایید. میتوانید از ماسک پارچه ای خود را بر روی این نوع ماسک های استاندارد قرار دهید. (اگر خیلی به این نوع از ماسک ها علاقه دارید)

بهترین نوع ماسک برای مکان های شلوغ جهت جلوگیری از ابتلای به بیماری امیکرون نوع : KN95 و N95 هستند . این ماسک ها تا ۹۵ درصد آلودگی ها و ذرات معلق در هوا را می توانند فیلتر کنند.

پس از چندین بررسی مشخص شد که بیش از ۶۰ درصد ماسک های KN95 موجود در کشور آمریکا تقلبی بودند ! که با توجه به این شرایط بهتر است این نوع ماسک ها را از مراکز معتبر تهیه نمایید .

بهترین ماسک برای جلوگیری از بیماری امیکرون - هیراب سان

درحال حاضر در کشور های همچون: آلمان و یا اتریش حضور در مکان های عمومی بدون حداقل یک ماسک پزشکی استاندارد ممنوع بوده و با افراد متخلف برخورد جدی می گردد!

در شرایط کنونی استفاده از دستگاه های تصفیه هوا توصیه می شود چرا که این دستگاه ها میتوانند با استفاده از فیلتراسیون مختلف خود بیش از ۹۷ درصد آلودگی های موجود در هوا را از بین ببرند .

 

بیشتر بخوانید : 

راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوای خانگی

 

تصفیه هوا خانگی ایرجوی کانادا- هیراب سانجهت دریافت مشاوره و راهنمایی خرید دستگاه تصفیه هوای ایرجوی کانادا میتوانید از طریق شماره های زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

۰۲۱۴۱۲۱۹  –  ۰۲۱۸۸۱۰۴۰۴۴

 

 

github