تاثیر نوشیدن آب سالم بر کلیه ها

با نوشیدن آب سالم می توانید کلیه های خود را سالم نگه دارید. این به معنای نوشیدن مقدار مناسب آب سالم برای شماست. از آنجایی که افراد ویژگی های متفاوتی با یکدیگر دارند، میزان آب مورد نیاز برای هرکدام نیز بر اساس مواردی همچون : سن ، آب و هوا ، میزان ورزش کردن ، بارداری ، شیردهی ، بیماری و… می تواند متفاوت باشد.

 

حدود 60 تا 70 درصد وزن بدن شما از آب تشکیل شده است و هر قسمت از بدن شما برای عملکرد صحیح به آب کافی نیاز دارد.

 

کاربرد کلیه ها در بدن ما چیست ؟

 

کلیه ها خون شما را فیلتر می کنند تا مواد زائد و مایعات اضافی را از بین ببرند و همچنین سطح نمک، پتاسیم و اسید را در بدن شما تنظیم می کنند.

کلیه های شما همچنین هورمون هایی تولید می کنند که فشار خون شما را تنظیم می کنند و تولید گلبول های قرمز را کنترل می کنند.

تاثیر نوشیدن آب سالم بر کلیه هاآب سالم به کلیه ها کمک می کند مواد ناخالص خون شما را به شکل ادرار دفع کنند. آب همچنین به باز نگه داشتن رگ های خونی کمک می کند تا خون بتواند آزادانه به کلیه های شما برود و مواد مغذی ضروری را به آنها برساند.

اما اگر دچار کم آبی شوید، ممکن است بدن شما دچار مشکلات فراوانی گردد. کم آبی خفیف می تواند باعث احساس خستگی شود و عملکرد طبیعی بدن را مختل کند.

کم آبی شدید می تواند منجر به آسیب کلیه شود، بنابراین هنگام کار یا ورزش بسیار سخت، و به خصوص در هوای گرم و مرطوب، به میزان کافی آب بنوشید.

 

نوشیدن 8 لیوان در روز عالیست و اصولا هم خیلی از افراد این میزان آب را در طول روز نمی نوشند !

اما باید بدانید که هیچکس بطور جدی توصیه نکرده است که حتما باید 8 لیوان آب بنوشید و این تنها یک توصیه کلی است و بر اساس این واقعیت است که بدن ما به طور مداوم در حال تحرک است و باعث از دست رفتن آب می گردد. که به منظور زنده ماندن و کمک به عملکرد کلی بدن باید بدن خود را هیدراته نگه داریم .

نوشیدن آب سالم و تاثیر آب بر روی کلیه ها - تصفیه آب آکواجوی

یکی از معتبرترین موسسه های پزشکی اعلام کرده است که مردان روزانه به حدود 3 لیتر مایعات و زنان به 2.2 لیتر مایعات در روز نیاز دارند.

 

افرادی که دچار نارسایی کلیوی هستند، کلیه هایشان به درستی کار نمی کند و میزان کمی از آب را دفع می کنند. برای کسانی که دیالیز می شوند مصرف آب محدود می گردد.

 

اصولا عده خاصی از افراد هستند که میزان بالایی آب در طول روز مصرف می کنند. مانند ورزشکاران استقامتی (مثل دوی ماراتن). نتیجه مصرف بیش از حد آب باعث رقیق شدن خون و پایین آمدن سطح یون سدیم در خون میگردد و وضعیت خطرناکی به نام هیپوناترمی را ایجاد می کند.

 

ادرار شما می تواند چیزهای زیادی را نشان دهد . مثلا برای رنگ ادرار برای افرادی که آب سالم ، آب میوه های طبیعی ، شیر کم چرب و… می نوشند، رنگ ادرارشان زرد روشن و یا بی رنگ است.

زمانی که رنگ ادرار شما تیره باشد، نشان دهنده کم آبی بدن شماست . توصیه می شود به نحوی آب مصرف کنید که حدود 1.5 لیتر ادرار تولید کنید .

 

آب به جلوگیری از سنگ کلیه و UTI (عفونت ادراری) کمک می کند . سنگ کلیه و عفونت های مجاری ادراری (UTIs) دو بیماری شایع پزشکی هستند که می توانند به کلیه ها آسیب برسانند و به همین جهت هیدراته نگه داشتن بدن برای آنها ضروری است.

 

سنگ کلیه چگونه به وجود می آید؟

 

سنگ‌های کلیه زمانی تشکیل می‌شوند که مواد زائد، نمک یا مواد معدنی زیادی در کلیه‌ها وجود داشته باشد که به هم چسبیده و «سنگ» را تشکیل می‌دهند. ممکن است که شما درحال حاضر سنگ کلیه داشته باشید اما به علت اندازه کوچک سنگ ها بصورت ادرار آنهارا دفع کنید و خودتان هم از این موضوع خبر نداشته باشید، ممکن است که این سنگ ها به آرامی در اندازه های بزرگتری تشکیل شوند و در مسیر های کلیه قرار گیرند که باعث انسداد مجاری ادراری می گردد که واقعا دردی غیرقابل تحمل را به همراه خواهند داشت.

درمان کلیه درد - تاثیر آب بر سلامتی - تصفیه آب خانگی آکواجویهنگامی که بدن به خوبی هیدراته شود باعث جلوگیری از چسبیدن کریستال های سازنده سنگ کلیه می گردد . همچنین آب به حل شدن آنتی بیوتیک های مورد استفاده برای درمان عفونت های دستگاه ادراری کمک می کند و آنهارا موثرتری می کند .

سنگ کلیه و UTI (عفونت ادراری) می توانند تأثیر زیادی بر کیفیت زندگی شما داشته باشند. چرا که بطور مدادم نیاز دارید که ادرار کنید و به همراه آن درد شدیدی را تحمل کنید که واقعا عذاب آور است. این درد و عفونت ها می توانند به نحوی شمارا درگیر کنند که مجبور به بستری در بیمارستان شوید !

نوشیدن آب کافی به تولید ادرار بیشتر کمک می کند که باعث دفع باکتری های عامل عفونت می گردد. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که به یک باره حجم زیادی آب ننوشید و سعی کنید که در تعداد دفعات بیشتر

 

همواره باید توجه داشته باشید که نوشیدن آب کافی میتواند باعث بهبود عملکرد کلی بدن و سلامتی شما گردد، اما اگر آب ناسالمی را استفاده کنید ممکن است که کار را خراب تر کنید و با نوشیدن آبی که دارای املاح مضری باشد به سلامتی خود آسیب بزنید و خود را در معرض بیماری های مختلف و خطرناکی قرار دهید . 

 

بیشتر بخوانید: 

انواع بیماری های موجود در آب آشامیدنی غیر سالم

 

به طور کلی آبی که از طریق سیستم لوله کشی شهری و یا هر منبع دیگری وارد منزل شما می شود ممکن است حاوی آلودگی هایی نظیر: زنگ لوله ها ، شن و ماسه ، گل و لای و سایر ذرات معلق باشد. که ممکن است این ترکیبات با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نباشند!

یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن میکروب‌ها ، باکتری‌ها ، سرب ، جیوه و آلاینده‌های دیگر از آب ، استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب می‌باشد.

این آلودگی ها از طریق روش‌های مختلفی که برای تصفیه آب آشامیدنی استفاده می‌شود ، از بین می‌روند. بنابراین برای اطمینان از سالم بودن آب ، باید به شکل ویژه‌ای به تصفیه آب آشامیدنی خود اهمیت دهید.

استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی به حذف ناخالصی‌هایی که ممکن است به آب آشامیدنی وارد شوند کمک می‌کند.

دستگاه های تصفیه آب آکواجوی مطابق با تکنولوژی روز دنیا طراحی شده اند و در این دستگاه ها از تکنولوژی اسمز معکوس یا RO استفاده شده است.

دستگاه های تصفیه آب آکواجوی علاوه بر حذف ذرات معلق، گازهای شیمیایی، ترکیبات مضر موجود در آب  نظیر: نیترات، آرسنیک، فلزات سنگین و… قادر هستند تا سنگینی (TDS) و سختی  (TH)آب را نیز تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

 

تصفیه آب خانگی آکواجوی - هیراب سان

جهت دریافت مشاوره و راهنمایی خرید دستگاه تصفیه آب خانگی و یا خرید فیلتر های آکواجوی کانادا میتوانید از طریق شماره های زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

۰۲۱۴۱۲۱۹  –  ۰۲۱۸۸۱۰۴۰۴۴