آیا بعد از اینکه واکسن کرونا را دریافت کردید، احساس تشنگی داشتید ؟ علت آن چیست ؟

اگر چند ساعت ازتزریق واکسن کرونا می گذرد و شما احساس تشنگی میکنید باید بداید که تنها نیستید، و افراد زیاد دیگری نیز در حال سپری کردن همین حس تشنگی هستند . چرا این حس را دارید ؟ در این مقاله به شما خواهیم گفت که چه اتفاقی در حال رخ دادن است .

واکسن کرونا - تشنگی بعد از واکسن کرونا - تصفیه آب آکواجوی

اول اینکه باید بدانید که تشنگی بعد از تزریق واکسن کرونا جزو عوارض جانبی واکسن ها به شمار نمی رود .

طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹، شایع ترین عوارض جانبی واکسن کرونا شامل: درد، قرمزی یا تورم در محل تزریق و همچنین خستگی احتمالی، سردرد، درد عضلانی، تب لرز و حالت تهوع است. این علائم شامل دوزهای تقویت کننده (مرحله دوم و سوم) نیز می شود.

شایان ذکر است که بسیاری از کارشناسان تمایلی ندارند که حتی آن علائم خفیف تا متوسط ​​را «عوارض جانبی» بنامند.

یک پزشک متخصص مراقبت های اولیه می گوید: که او هیچ بیماری نداشته است که بعد از تزریق واکسن تشنگی را تجربه کرده باشد. با این حال، این بدان معنا نیست که این اتفاق نمی افتد!

میلیون‌ها نفر در طول سال گذشته جهت جلوگیری از کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند، و تعداد زیادی نظریه ها درباره عوارض جانبی هنوز تأیید نشده یا حتی مورد بررسی قرار نگرفته‌اند !

برخی از این عوارض مانند : تغییر طبع غذایی ، تغییرات قاعدگی ، احساس تشنگی و…. هستند.

 

عده ای از مردم پس از دریافت واکسن کرونا احساس تشنگی می کنند و تمایل دارند میزان بیشتری آب بنوشند. چندین نظریه وجود دارد که چرا عده ای پس از دریافت واکسن احساس تشنگی میکنند که در این مقاله به آنها می پردازیم .

 

یکی از دلایل اصلی تشنگی پس از دریافت واکسن کرونا استرس زیاد می باشد .

اگر کسی در مورد واکسنی که دریافت میکند اضطراب داشته باشد این امر باعث احساس تشنگی می شود . زیرا اضطراب با خشکی دهان ارتباط مستقیمی دارد.

 

اگر قبل از دریافت واکسن احساس تشنگی کمی داشته باشید. ممکن است پس از دریافت واکسن این احساس را داشته باشید که این تشنگی بخاطر دریافت واکسن می باشد و باتوجه به اینکه به این حس بیشتر توجه میکنید، آن احساس تشنگی نیز بیشتر می شود .

آب آشامیدنی - تصفیه آب خانگی آکواجوی - هیراب سان

تب، یکی از عوارض جانبی دریافت واکسن می باشد . طبیعتا تب باعث افزایش دمای بدن و از دست رفتن مقادیری از آب و نمک بدن می شود .

در برخی موارد ممکن است بخاطر شدت فعالیت سیستم ایمنی بدن احساس تشنگی کنید .

حدود 70 درصد از  بدن انسان را آب تشکیل می دهد و مقادیر بالایی از آن در رگ های خونی شما هستند .

درحالی که سیستم ایمنی بدن شما در حال فعالیت زیاد می باشد، مقدار زیادی از لوزه ها، آدنوئید ها و گلبول های سفید خون شما را می طلبد که این امر باعث مصرف بیشتر آب موجود در رگ های خونی میگردد.

وقتی واکسن کووید ۱۹ را دریافت می‌کنید، قطعاً می‌تواند غدد لنفاوی و آدنوئیدهای شما را فعال کند، که می‌تواند کمی احساس تشنگی در شما ایجاد کند. “اما این بدان معنا نیست که مشکلی وجود داشته باشد”

 

خود مراقبتی قبل و بعد از دریافت واکسن بسیار مهم است .

اگر تا به حال واکسن کرونا را دریافت نکرده اید،و قصد دریافت واکسن را دارید. سعی کنید که یک وعده غذایی مغذی بخورید، آب کافی را به بدن خود برسانید، همچنین برخی از دارو های بدون نسخه پزشک مانند ایبوپروفن را تهیه کنید که در صورت مشاهده برخی از علائم مانند تب از آنها استفاده نمایید .

 

برخی از مردم معتقدند نوشیدن یک لیوان بزرگ از آب قبل از بالا زدن آستین برای دریافت واکسن به جلوگیری از عوارض جانبی کمک می کند!

اما کارشناسان چنین نظریه ای را قبول ندارند، اگرچه هیدراتاسیون همیشه مهم است .

پزشکان متخصص همواره توصیه میکنند که بدن خود را هیدراته نگه دارید چرا که کم آبی بدن می تواند باعث برخی از مشکلات دیگر مانند سردرد گردد.

درصورتی که قصد دریافت واکسن کرونا را دارید سعی کنید تا مواردی که در بالا ذکر شد را در نظر بگیرید و استرس خاصی نداشته باشید. چرا که سیستم ایمنی بدن کار خودش را میکند . در مورد اینکه دریافت واکسن مرحله دوم و یا سوم نیز میتوانند مانند مرحله اول عوارض جانبی داشته باشند یا خیر، همچنان راه دقیقی برای پاسخ به این سوال وجود ندارد .

بعضی از افراد تنها درد جای واکسن روی بازوی خود را احساس می کنند . برخی دیگر نیز احساس خستگی و یا تب می کنند باید بدانید که این علائم تنها بخاطر واکنش های سیستم ایمنی بدن شما می باشد .

 

همچنین سعی کنید جهت هیدارته نگه داشتن بدن خود و نوشیدن آب سالم و گوارا از دستگاه های تصفیه آب خانگی آکواجوی استفاده نمایید .

 

لوگوی آکواجوی

جهت دریافت مشاوره و راهنمایی خرید دستگاه تصفیه آب خانگی آکواجوی کانادا میتوانید از طریق شماره های زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

۰۲۱۴۱۲۱۹  –  ۰۲۱۸۸۱۰۴۰۴۴