مطالبی درباره آب و خرید تصفیه آب خانگی

امروزه خرید تصفیه آب به یکی از نیازهای روزمره تبدیل شده است. شرایط جغرافیایی، آب و هوایی و بسیاری از عوامل دیگر ممکن است بر کیفیت آب آشامیدنی تأثیر منفی بگذارند. احتمال وجود آلودگی در آبی که ما از آن برای مصرف روزانه استفاده می‌کنیم بسیار زیاد است. و اینکه آلودگی‌های موجود در آب چه اثرات زیان باری بر زندگی و سلامتی بدن انسان دارد بر همگان آشکار است.

لذا نیاز به وجود یک دستگاه خانگی که بتوان از برای تصفیه آب استفاده نمود بیش از پیش احساس می‌شود. در ادامه  مطالبی درباره آب و اینکه چرا ضروری است آب را قبل از مصرف به درستی تصفیه کرد را بیان کرده‌ایم پس تا پایان این مقاله‌ی کوتاه با ما همراه باشید.


تصفیه آب خانگی آکواجوی مدل الیتآب؛ اصلی‌ترین نیاز انسان برای ادامه‌ی حیات

آب اساسی‌ترین و مهم‌ترین بخش زندگی زمین و انسان‌ها را تشکیل می‌دهد. این مایع حیاتی از ابتدای حضور انسان‌ها در زمین موجود بوده است و ادامه‌ی حیات انسان به این مایع با ارزش وابسته است.  ترکیبات آب با توجه به منشأ آن ممکن است خالص نباشد؛ گاهی همراه با H2O که ترکیب اصلی آب است مواد معدنی، گازها و مواد آلی طبیعی نیز وجود دارند. بنابراین غلظت کل مواد محلول در آب شیرین که کیفیت خوبی داشته باشد می‌تواند صدها میلی‌گرم در لیتر باشد.

آب آشامیدنیخوشبختانه به لطف پیشرفت علم میکروبیولوژی و شیمی از قرن 19، عوامل ایجاد کننده‌ی بیماری‌های منتقله از طریق آب شناسایی شده‌اند. دانش آب ممکن است حاوی برخی از اجزای سازنده آب باشد که نقطه عزیمت ایجاد دستورالعمل‌ها و مقررات مربوط به کیفیت آب آشامیدنی است.

بیشتر بخوانید :

هر آنچه که باید درباره آب آشامیدنی بدانید + انواع آلاینده های موجود در آب

تصفیه آب ابتدا برای مصارف فنی و آزمایشگاهی و صنعتی انجام می‌شد بدین ترتیب که ابتدا آب مقطر و بعدا دیونیزه یا آب تصفیه شده با اسمز معکوس تولید شد.

در سال‌های بعد یعنی دهه‌ی 1960 به بعد دیگر این میزان از تولید آب غیرمعدنی مصنوعی پاسخگوی نیاز مردم نبود. زیرا در آن زمان تنها منبع آب فراوان، آب شور دریاها بود.

بر این اساس تقاضای آب آشامیدنی به‌دلیل خشک‌سالی در برخی مناطق و کمبود آب، افزایش جمعیت و بالا رفتن استانداردهای زندگی بیشتر شد. از این رو تصفیه‌خانه‌های گسترده‌ شهری با مکانیزم‌های پیشرفته، به منظور تصفیه آب راه‌اندازی شدند.

 

روش‌های معمول تولید آب شیرین در گذشته تا امروز

قبل از اینکه وارد بحث خرید تصفیه آب شویم جالب است بدانید که تولید آب شیرین در اکثر مناطق جهان و در طول سه دهه‌ی گذشته از طریق نمک‌زدایی انجام می‌شد.  حتی امروزه نیز نمک‌زدایی به یک تکنیک گسترده‌ در جهان تبدیل شده است. در برخی مناطق مانند خاورمیانه و غرب آسیا بیش از نیمی از آب آشامیدنی از این طریق تولید می‌شود. آب‌های شیرین شده معمولاً بیشتر تحت تصفیه قرار می‌گیرند.

 

از جمله‌ کارهایی که در جریان تصفیه بر روی آب انجام می‌شود افزودن ترکیبات شیمیایی مانند کربنات کلسیم یا سنگ آهک است. همچنین برای بهبود طعم آب و کاهش قدرت تهاجمی آنها در شبکه‌ی توزیع و مواد لوله‌کشی نیز عملکردهای اثرگذاری انجام می‌شود. از این‌رو نتیجه می‌گیریم که تصفیه آب از نیازهای اساسی زندگی مدرن است که نیازمند یک سیستم تصفیه شهری استاندارد می‌باشد.

خلل در هر بخش از روند تصفیه و آلوده بودن آب در توزیع شبکه شهری، اثرات زیانباری بر سلامتی انسان‌ها دارد. نتایج تحقیقات پزشکان و محققان ثابت کرده است که بیماری‌های مختلفی از طریق آب‌های آلوده و غیرتصفیه شده وارد بدن انسان می‌شود از این رو تصفیه آب بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

 

بیشتر بخوانید :

روش های تصفیه آب آشامیدنی از سنتی تا مدرن

 

خرید تصفیه آب خانگی آب از اقداماتی است که برای مقابله با آلودگی‌های موجود در آب‌های شهری انجام می‌شود. این احتمال وجود دارد که حتی یک سیستم تصفیه شهری با مکانیزم‌های مدرن و پیشرفته نیز قادر به پاکسازی ذرات ریز محلول در آب نباشد. از این رو برخی از آلودگی‌ها هنوز در آب باقی بماند که برای سلامت انسان ضرر دارد. با خرید تصفیه آب می‌توانید آخرین فیلتر را بر آب آشامیدنی اعمال کنید.

 

خرید تصفیه آب خانگی چه مزایایی دارد؟!

ممکن است جواب این سؤال را بدانید اما این احتمال نیز وجود دارد که از نحوه‌ی کار یک دستگاه تصفیه آب خانگی مطلع نباشد و بخواهید در مورد آن اطلاعاتی داشته باشید.

همه ما می‌دانیم ساختار آب به‌گونه‌ای است که قابلیت حل هرگونه موادی را در خود دارد. هرچند هم یک سیستم تصفیه شهری مکانیزه و پیشرفته باشد احتمال باقی ماندن برخی آلودگی‌ها در آب هنوز وجود دارد. این احتمال نیز وجود دارد که برخی از آلودگی‌ها بعد از تصفیه به دلایل مختلف دیگری وارد آب شوند. بنابراین خرید تصفیه آب خانگی به یک نیاز ضروری تبدیل شده است.

خرید تصفیه آب خانگی روش کار دستگاه‌ تصفیه آب خانگی به این صورت است که از طریق فیلترهایی که دارد هر نوع آلودگی موجود در آب اعم از میکروب، رسوب، انواع پاتوژن‌ها، کلر و مواد معدنی را از بین می‌برد. در نهایت کیفیت آب را از لحاظ بو و مزه بهبود می‌دهد. مراحلی که در دستگاه تصفیه آب خانگی برای تصفیه آب وجود دارد تقریبا در تمامی دستگاه‌های تصفیه آب خانگی یکسان است. در همه‌ی این دستگاه‌ها آب با طی کردن 4 تا 6 مرحله از تقریباً 90 درصد آلودگی‌ها پاکسازی می‌شود. و در نهایت آب آشامیدنی با کمترین آلودگی در اختیار ما قرار می‌دهد.

 

در تمامی دستگاه‌‌های تصفیه آب دو نوع فیلتر برای زدودن آلودگی‌ها وجود دارد. در برخی از دستگاه‌ها از روش فیزیکی برای پاکسازی آب از آلودگی استفاده می‌شود. در دستگاه‌های دیگری ممکن است با یک روش شیمیایی میکروب‌زدایی آب صورت بگیرد. در روش فیزیکی با اِعمال یک فشار قوی به آب آلودگی‌ها را از بین می‌برند. در روش شیمیایی نیز با استفاده از یک ماده‌ی شیمیایی فعال و عبور آب از میان آن درصد بالایی از ناخالصی‌‌های موجود در آب را از بین می‌برند. در نهایت هر دو روش منجر به پاکسازی آب از هر 90 درصد آلودگی خواهد شد.

 

گارانتی و خدمات پس از فروش تصفیه آبقیمت و خرید تصفیه آب خانگی

ممکن است برای خرید تصفیه آب خانگی به مکان‌های مختلفی سر زده باشید و بخواهید بدانید قیمت تصفیه آب خانگی در چه حدودی است. انواع مدل‌های دستگاه تصفیه آب خانگی در بازار موجود است. جنس قطعات در برندهای مختلف متفاوت است . بنابراین ممکن است قیمت‌های متفاوتی هم داشته باشد. در هر صورت با خرید یک دستگاه تصفیه آب در منزل می‌توانید از سالم بودن آب آشامیدنی خود مطمئن شوید و علاوه بر این آبی با بو و  مزه‌ی بهتر را بنوشید. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

 

جهت دریافت مشاوره های تخصصی و خرید تصفیه آب خانگی، میتوانید با کارشناسان مجرب شرکت هیراب سان تماس بگیرید تا بصورت کامل شمارا در خرید مناسب ترین دستگاه تصفیه آب مورد نیاز شما راهنمایی نمایند .

02141219

02188104044