به گزارش خبرنگار روستانیوز از بخش کهریزک، با وجود تاکیدات همه جانبه و همیشگی نهادها، سازمان ها و مسئولین برای تحقق عملی این نیاز متاسفانه اعمال آن در بوروکراسی اداری مفقود می شود. از جمله مشکلات زیست محیطی که اهالی روستای خیرآباد بخش کهریزک با آن درگیرند آلودگی آب قنات روستا توسط واحد صنعتی که در مجاورت روستا واقع است

کشتارگاه ری طیور واقع در جنب روستای خیرآباد مدت طولانی است که اقدام به تخلیه و هدایت فضولات خام ناشی از فعالیت های خود به داخل آب قنات روستا  می کند و نیز جهت رفع بوی نامطبوع و رنگ حاصل از ضایعات کشتار و فضولات خام خود را با مواد نفتی مخلوط کرده و در نهایت وارد اراضی کشاورزی می نماید که این مسئله باعث خسارت و از بین رفتن محصولات کشاورزی که اکثر آن ها سبزیجات و صیفی جات می باشد و به بازار تهران جهت مصرف ارائه می گردد، شده است.

بوی نامطبوع و آلودگی این کشتارگاه باعث تشدید بیماری تنفسی در میان افراد روستا گردیده و نتیجه ی آزمایشات انجام شده نیز بر این امر صحه   می گذارد.

علاوه بر آن این واحد اقدام به ساخت سرویس های بهداشتی در حریم قنات نموده است که این امر نیز آلودگی آب را مضاعف می کند. مسائل فوق الذکر موجب نارضایتی شدید ساکنین روستا و وضعیت نامساعد آب موجب پیگیری های متعددی از طرف اهالی، شورای اسلامی و دهیاری روستا و همچنین سازمان حفاظت محیط زیست شده است.