عدم اطمینان از سلامتی آب آشامیدنی در برخی از مناطق و شهرها باعث شده است که مردم به استفاده از آب معدنی گرایش پیدا کنند. متاسفانه تبلیغات ناآگاهانه برخی از تولید کنندگان آب معدنی نیز باعث شده است که مردم گمان کنند آب هایی که دارای املاح معدنی غنی هستند برای بدن مفید می باشند.

آیا شما برای اطمینان از سلامتی آب آشامیدنی خود و خانواده تان از آب معدنی استفاده می کنید؟ آیا شیرخشک نوزاد خود را با آب معدنی ترکیب می کنید؟ شاید هنوز هم برای جایگزین کردن بطری های آب آشامیدنی با دستگاه تصفیه آب تردید دارید. در اینجا 6 دلیل برای استفاده نکردن از آب معدنی ( آب بطری) و برتری های دستگاه های تصفیه آب نسبت به آب بطری را بیان می کنیم.

 

چرا تصفیه آب خانگی بهتر از آب معدنی است؟

1 – املاح و ناخالصی های موجود در آب معدنی مضر هستند!

آخرین تحقیقات حاکی از آن است که املاح معدنی موجود در آب نه تنها برای بدن ما مفید نیستند بلکه بسیاری از این املاح غیر قابل جذب بوده و باعث ایجاد مشکلاتی نظیر: سنگ کلیه، درد و تورم مفاصل ، فشار خون و … می شوند. لذا کارشناسان مصرف دایمی این آبها را مناسب نمی دانند و مصرف آب معدنی را در برخی شرایط به ویژه در هنگامی که از کیفیت آب مطمئن نیستید و در سفر توصیه می کنند.

دستگاههای تصفیه آب آکواجوی، 90 درصد ناخالصی های موجود در آب را حذف کرده و آبی سالم و گوارا و عاری از هرگونه مواد مضر را برای شما فراهم می کنند.

2- بطری های پلاستیکی سرطان زا هستند!

شاید تا به حال بارها این عبارت را روی بطری های پلاستیکی آب معدنی دیده باشید: “دور از نور خورشید نگه داری شود” . تحقیقات نشان میدهد که نور خورشید با اثر بر روی پلاستیک این بطری ها باعث وارد شدن ترکیبات شیمیای سرطان زا به درون محتویات آن می شود. این در حالی است که بسیاری از کسبه، بطری های آب معدنی را در مقابل فروشگاه و مغازه خود در معرض مستقیم نور خورشید قرار می دهند.

از طرفی اگر آب این بطری ها یخ بزند باعث آزاد شدن ماده سمی به نام دیاکسین به درون آب می شود که سرطان زایی آن به اثبات رسیده است. تمام اینها در صورتی است که خود بطری ها از مواد سالم و بهداشتی تهیه شده باشند. این در حالی است که برخی از تولید کنندگان فاقد مجوز بهداشتی، جهت پایین آوردن قیمت تمام شده در تهیه بطری ها از موادی استفاده میکنند که مناسب برای مصارف بهداشتی و خوراکی نیستند. بنابراین به طور کلی استفاده از بطری های پلاستیکی چندان مطمئن و بهداشتی به نظر نمی رسد.

با استفاده از دستگاه های تصفیه آب آکواجوی، شما نیازی به استفاده از این بسته بندی ها نداشته و از سلامتی خانواده خود مطمئن هستید.

 

3- باکتری و انگل در آب بطری!

کارشناسان بهداشت بارها و بارها تذکر داده اند که هنگام دور انداختن بطری های آب معدنی ، ابتدا آنها را سوراخ کرده و بدنه آنها را پاره کنید و سپس اقدام به دور انداختن کنید. آیا دلیل این توصیه را می دانید؟ دیده شده است که برخی از متقلبین و سود جویان اقدام به جمع آوری بطری های آب معدنی سالم از بین زباله ها (خصوصا زباله های رستوران ها و تالارها و سالنهای همایش ) کرده و با توجه به سالم بودن آنها ، بطری ها را با آب شهری، آب چاه یا رودخانه پر کرده و پس از پلمپ کردن درب بطری ها، آنها را دوباره وارد بازار می کنند و از این راه سود بسیاری نیز به دست می آورند.

مدتی قبل ، روزنامه شرق گزارش مفصلی در باره وجود جلبک و بچه قورباغه! در یک بطری آب معدنی با مهر استاندارد منتشر کرد. برخی از آب معدنی های متفرقه و غیر بهداشتی نیز به صورت غیر قانونی وارد بازار می شوند. بنا براین به طور کلی بهداشتی و استاندارد بودن آب معدنی های موجود در بازار نیز محل تردید است.

 

دستگاه تصفیه آب آکواجوی، یک کارخانه کوچک تولید آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در آشپزخانه شماست که خود شما بر روی بهداشت آن نظارت کامل دارید.

4 – کیفیت پایین تجهیزات استفاده شده جهت میکروب زدایی آبهای معدنی

تمامی تولید کنندگان آب معدنی ملزم به گندزدایی و میکروب زدایی آب قبل از بسته بندی آن هستند. اما فقط گروه اندکی از تولید کنندگان از روشهای بهینه شده (نظیر اولترافیلتراسیون) برای حذف میکروارگانیزمهای آب استفاده می کنند. بسیاری از تولید کنندگان از اشعه ماورای بنفش برای میکروب زدایی استفاده می کنند. این روش، در کنار مزایای بسیاری که دارد، معایبی را نیز داراست. از جمله معایب این روش این است که لاشه میکروارگانیزمهای غیرفعال شده ، در آب باقی می مانند و خود ممکن است خوراک مناسبی برای سایر انگلها و میکروبهایی شوند که در آب رشد می کنند.

 

دستگاه تصفیه آب آکواجوی، آب مصرفی شما را درست قبل از مصرف، تصفیه کرده و هرگونه آلاینده را از آب جدا میکند. از آنجا که این آب تقریبا بلافاصله بعد از تصفیه به مصرف می رسد، لذا نگرانی از آلودگی های ثانویه، بی مورد است.

5 – هزینه سنگین استفاده از آب معدنی

بخش اعظمي از بهاي آب معدنی ها، در واقع هزینه های بسته بندي و توزيع آنهاست كه از مصرف کننده دريافت مي‌گردد. علاوه بر این حمل و نقل و نگهداري آب هاي معدني نيازمند صرف انرژي، زمان و هزينه زیادی است.
در ضمن اگر قيمت هر بطري یک و نیم لیتری آب معدني را بطور متوسط 400 تومان در نظر بگيريم و مصرف هر نفر در روزفقط جهت آشاميدن دو بطري باشد هزينه آب شرب هر نفر 800 تومان در روز و هزينه فقط آب شرب يك خانواده 4 نفره 3200 تومان در روز و به عبارتي 1168000 ( يك ميليون و صد و شصت و هشت هزار تومان ) در سال خواهد شد!

هزینه تهیه یک دستگاه آب تصفیه کن آکواجوی و نگهداری آن در طول یک سال، حدود یک چهارم این مبلغ است. در حالی که مشکلاتی نظیر حمل و نقل مداوم را نیز به همراه ندارد.

6 – بطری های پلاستیکی دشمن محیط زیست!

تجزیه بطری های پلاستیکی که برای بسته بندی آب استفاده می شوند در طبیعت به کندی انجام می شود. به طوری که تجزیه هر بطری هزاران سال طول میکشد. زباله های حاصل از مصرف آب معدنی ها، آلاینده های خطرناک محیط زیست کره زمین هستند که سلامتی انسان و سایر موجودات زنده زمین را تهدید می کنند.

این در حالی است که استفاده از دستگاه های تصفیه آب آکواجوی هیچ گونه آسیبی به محیط زیست نمی رساند.

در ویدیوی زیر 5 حقیقت تکان دهنده درباره ی بطری های آب معدنی را ببینید