نماینده اراک در مجلس با انتقاد از عملکرد و بی تدبیری دو وزارت نفت و نیرو در مورد سوخت نیروگاه اراک گفت: ۲۲۵ روز در این شهر آب و هوا در وضعیت بحرانی قرار دارد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی شبستان، محمدحسن آصفری، نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه 15 آذر در اخطار قانون اساسی گفت: در اراک از 365 روز سال بیش از 225 روز وضعیت خطرناک از نظر آلودگی هوا وجود دارد و این موضوع نیز به دلیل بی تدبری دو وزارتخانه نفت و نیرواست.
وی اظهار کرد: آقایان در روز بیش از 200 تن مواد آلاینده بر سر شهر اراک می ریزند و بعد می آیند به جای تدبیر درست ادارات را تعطیل می کنند.
وی با بیان اینکه مردم از ما توقع دارند تا مطالبات آنها را دنبال کنیم من بارها هم سوال از مسئولین در این زمینه کرده ام و هم تذکر داده ام اما هیچ نتیجه ای نگرفتم و صداوسیما نیز هیچ اقدامی انجام نمی دهد صدای من که نمی رسید ولی صداوسیما نیز در این زمینه کوتاهی می کند.
وی بیان کرد: وزیر به آقای اوجی دستور داده است که سوخت نیروگاه اراک را تبدیل به سوخت گازی کند ولی متاسفانه هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
باهنر در پاسخ به آصفری گفت: آیا شما این سوال را در کمیسیون پی گیری کرده اید که هم اکنون در مجلس تذکر می دهید درست است حرف شما منطقی ولی اخطار شما وارد نیست زیرا شما باید به اتفاق ده نفر دیگر از نمایندگان طبق ماده 236 آیین نامه داخلی این موضوع را به کمیسیون اطلاع دهید تا کمیسیون پی گیری کند.
آصفری در پاسخ به باهنر گفت: اگر من اینجا حرف نزنم پس کجا حرف بزنم من بارها به وزیر تذکر داده ام و اقدامی صورت نگرفته است.
وی خواستار تشکیل جلسه غیرعلنی مجلس برای رسیدگی به این موضوع با حضور مسئولان شد.