[vc_row][vc_column][vc_column_text]

تحقیقات بر روی افرادی که از میگرن  و سردردهای دیگر گلایه دارند نشان می دهد که آلودگی هوا یک عامل مهم در افزایش این سردردها است. جالب اینجاست که نتایج تحقیقات برای همه سن و سالها و همچنین جنسیت های مختلف یکسان بوده است. سردرد می تواند در اثر فشار سینوسی و یا آلرژی ایجاد شود. همچنین استنشاق گازهای شیمیایی و بوها خصوصا در افرادی که حساسیت به بو دارند ، می تواند باعث ایجاد سردرد شود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message style=”square”]

علت سردردهای میگرنی چیست؟

بسیاری از سردردها به دلیلی استنشاق بوی شدید ایجاد می شوند. سیستم تنفسی بینی ، در مقابل بوی شدید واکنش نشان می دهد و تحریک آن باعث التهاب ، احتقان بینی و عطسه شود. سوزش مجرای بینی و سینوس ها منجر به ایجاد سردرد می شود.

سردردهای میگرنی می توانند با استشمام برخی بوها ، برخی غذا ها و حتی با استرس ، افزایش یابند. راه های مختلفی برای کاهش سردرد وجود دارد اما بسیاری از سردردها به دلیل ذرات شیمیایی موجود در هوا است ، با تصفیه کردن هوا کاهش می یابند.

[/vc_message][vc_column_text]

چگونه می توان از سردردهای میگرنی را جلوگیری کرد؟

بهترین راه برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک و سردرد از بین بردن ذرات و بوهای موجود در هوای اطراف است. آلودگی هوا اغلب علاوه بر سردرد ، باعث ایجاد عوارضی نظیر عطسه ، اشک چشم ، آبریزش بینی ، گلودرد ، مشکلات سینوسی و … می شود. این واکنش های آلرژیک معمولا در اثر ذرات گرد و غبار ، ملکولهای شیمیایی موجود درهوا ، گاز های شیمیایی و شوره حیوانات به وجود می آیند.

یکی از بهترین راه های حذف این آلاینده ها از هوای داخل ساختمان ، استفاده از دستگاه تصفیه هوای خانگی است. مدل های مختلف دستگاه های تصفیه هوا وجود دارند که قابلیت حذف آلودگی ها و پاکسازی هوا را دارند. هنگامی که هوا وارد یک سیستم تصفیه هوا می شود ذرات معلق هوا با استفاده از تکنولوژی HEPA حذف می شوند.

[/vc_column_text][vc_message style=”square”]

فیلترهای هپا قادر به حذف ۹۹٫۷% از ذرات معلق بزرگتر از ۰٫۳ میکرون می باشند. این آلاینده ها باعث ایجاد واکنش های آلرژیک و سردرد در بسیاری از مردم هستند.

[/vc_message][vc_column_text]فیلترهای کربن فعال یکی دیگر از تکنولوژی های مورد استفاده در دستگاه های تصفیه هوای خانگی هستند. کربن فعال بسیاری از بخارات شیمیایی و بوهای نامطبوع موجود در هوای خانه را که باعث ایجاد سردرد می شوند حذف می کند.

گاهی اوقات مجراهای سینوسی با قرارگرفتن در معرض آلودگی هوا مسدود می شوند و تجمع مایعات در حفره های سینوس عامل ایجاد سردردهای شدید می شود. هنگامی که سینوسها به طور کامل مسدود می شوند ، سردردهای سینوسی ایجاد می شود. این درد ساکت نمی شود مگر اینکه سینوسها کامل پاک و تمیز شوند.[/vc_column_text][vc_message style=”square”]

به منظور جلوگیری از مسدود شدن سینوس ها می بایست آلودگی هوا را از بین برد و بهترین راه استفاده از دستگاه تصفیه هوا است. با استشمام هوای پاک ، سینوس ها همیشه تمیز باقی می مانند.

[/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]

[/vc_column][/vc_row]