جام جم آنلاين: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوا در پایتخت هشدار داد و گفت: از روز پنجشنبه هفته جاری تا اواسط هفته آینده با سکون نسبی هوا و افزایش پتانسیل آلودگی، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت دامنه‌های جنوبی البرز به ویژه کلانشهر تهران، روند افزایش چگالی آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.
مهندس عبدالرضا امیدوار شهری به ايسنا گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز چهارشنبه در نیمه شرقی، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش باران، وزش باد و گاهی رعد و برق ادامه خواهد داشت و بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود که این سامانه اواسط روز چهارشنبه از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد.
وی با بین این که تا روز جمعه خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است خاطرنشان کرد: از پنجشنبه بعدازظهر و طی روز جمعه با گذر امواج ناپایدار جوی از مناطق مرکزی خلیج‌فارس، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد در استانهای بوشهر، فارس و هرمزگان رخ خواهد داد که در این مدت خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و بارانی خواهد بود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به اطلاعیه ویژه سازمان هواشناسی کشور اشاره کرد و افزود: از روز پنجشنبه هفته جاری تا اواسط هفته آینده با سکون نسبی هوا و افزایش پتانسیل آلودگی، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت دامنه‌های جنوبی البرز به ویژه کلانشهر تهران، روند افزایش چگالی آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: از عصر پنجشنبه و طی روزهای جمعه و شنبه بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط استانهای بوشهر، جنوب فارس، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان و بارش قابل توجه باران با وزش باد و رعد و برق در جزایر ایرانی خلیج‌فارس پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت خلیج‌فارس نیز مواج است.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به ایسنا گفت: بر این اساس طی روز چهارشنبه آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری خواهد بود همچنین در روز پنجشنبه آسمان پایتخت صاف در ارتفاعات نیمه ابری پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این دو روز با یک درجه کاهش به یک و 10 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: در روز چهارشنبه استان‌های چهارمحال و بختیاری با 8 درجه سانتیگراد زیرصفر سردترین و بوشهر با حداکثر دمای 23 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین استان‌های کشور خواهند بود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که ساکنان 14 استان کشور در روز چهارشنبه حداقل دمای صفر و زیر صفر را تجربه می‌کنند تاکید کرد: بر اساس نقشه‌های دمایی حداقل دمای استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و مرکزی به زیر صفر می‌رسد.