آلودگی هوا چیست؟

آلودگی هوا را می توان به عنوان وجود مواد شیمیایی سمی یا ترکیبات آلی فرار در هوا، در سطوحی که  می تواند خطری برای  سلامتی ایجاد کند ،تعریف کرد. به معنای گسترده تر، آلودگی هوا به معنی حضور مواد شیمیایی یا ترکیبات موجود در هوا است که  کیفیت هوا را پایین می آورد و باعث تغییرات کیفی زندگی ما (مانند آسیب دیدن لایه اوزون یا گرمایش جهانی) می شود .

 

سازمان جهانی بهداشت در آخرین گزارش خود تاثیر آلودگی هوا بر سلامت کودکان را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که مادران بارداری که هوای آلوده تنفس می‌کنند احتمال اینکه نوزادشان زودرس و نارس و با وزن کم متولد شده بالا می‌رود. علاوه بر این آلودگی هوا بر رشد سیستم عصبی و توانایی‌های شناختی تاثیر منفی دارد و می‌تواند به آسم یا سرطان کودکان منتهی شود.

 

چه چیزی باعث آلودگی هوای شهرها می شود؟

  • پیشرفت صنایع ، تکنولوژی و توسعه شهرها
  • ازدیاد و تراکم جمعیت (جمعیت ایران درسال 55 ،حدودا 33 میلیون بود. این مقدار در سال 95 به  80 میلیون رسید.)
  • افزایش وسایل نقلیه (بر اساس آماری که وزیر راه در سال 96 اعلام داشت، بیش از 19 میلیون خودرو و 12 میلیون موتورسیکلت در ایران وجود دارد)
  • افزایش مصرف سوخت های فسیلی
  • نامناسب بودن بافت شهری
  • و در برخی از موارد نامناسب بودن موقعیت جغرافیایی محل

همه ی این عوامل باعث آلودگی هوا می شود .

 

پس از فشار خون، رژیم غذایی نامناسب و استعمال دخانیات، قرار گرفتن در معرض آلودگی به عنوان چهارمین عامل مهم بیماری و مرگ و میر در جهان به شمار می‌رود.

 

کافیست نگاهی به بیرون بیندازیم. آلودگی هوا، چیزی است که هر روزه شاهد آن هستیم. مثلا در سال 96 در اهواز 4 روز، در تهران 12 روز و در مشهد 14 روز هوای پاک داشته ایم! آلاینده های خطرناکی  نظیر ذرات معلق ، از سد دفاعی طبیعی بدن عبور می‌کنند و به طور عمقی به ریه‌ها نفوذ کرده و باعث تشدید آسم و اختلال عملکرد ریوی می‌شوند. ذرات معلق موجود در هوا اگر غلظت آنها بالاتر از حد مجاز باشد حتی می تواند باعث مرگ و میر شود.

 

سازمان جهانی بهداشت : ٩٣ درصد کودکان زیر پانزده سال در بیرون خانه بیش از حد مجاز سازمان جهانی بهداشت در معرض ذرات معلق ریزتر از ۲.۵ میکرون قرار می‌گیرند، یعنی ٦٣٠ میلیون کودک زیر پنج سال و یک میلیارد و هشتصد میلیون کودک زیر پانزده سال.

 

عامل اصلی آلودگی هوای تهران همچنان ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون و ازن است که حاصل تردد پرشمار وسایل نقلیه پایتخت هستند (مشرق نیوز)

 

آلودگی هوای داخل خانه: ناشناخته و خطرناک

علاوه بر آلودگی هوای بیرون که به داخل خانه هم ورود پیدا می کند، آلودگی  هوا ی داخل خانه نیز مهم است که به مراتب خطرناک تر از هوای بیرون است. چرا که هوای داخل خانه نسبت به هوای بیرون راکد تر است.

 

سازمان جهانی بهداشت: در کشورهای کم درآمد یا با درآمد متوسط، آلودگی ناشی از پخت و پز در داخل خانه و آلودگی هوای خارج خانه عامل نیمی از موارد عفونت حاد دستگاه تنفس تحتانی در کودکان زیر پنج سال است.

 

طبق مطالعات انجام شده توسط سازمان حفاظت از محیط ‌زیست ایالات متحده امریکا،‌ غلظت بسیاری از VOCها( ترکیبات آلی فرار ) در داخل منزل ،تا ده برابر بیشتر از هوای محیط بیرون  است.  در داخل منزل شاهد کُرک فرش ، مبل ، پتو و بالش ،موهای کوتاه و ریز ، گردو غبار، متصاعد شدن گازهای سمی ناشی  از رنگ مبلمان و مصنوعات چوبی ، بو و دود سیگار ، بو و بخار غذا ، شوره و موی حیوانات خانگی، آلرژن ها ،ویروس و باکتری ها  و … هستیم که  همه این آلاینده ها،  باعث آلوده شدن هوا می شود.

 

سازمان جهانی بهداشت : بیش از چهل درصد جمعیت دنیا از جمله یک میلیارد کودک زیر پانزده سال در معرض آلودگی هوای خانه هستند که عمدتا ناشی از پخت و پز یا استفاده از فناوری‌های گوناگون است.

 

اما با این همه مشکلات و گزارش های تکان دهنده ی سازمان بهداشت جهانی در خصوص آلودگی هوا، که  منجر به آسم ، سرطان و دیگر بیماری های مهلک می شود و  برای همه ی اقشار جامعه به ویژه کودکان و مادران باردار  بسیار خطرناک است ، راه چاره چیست ؟ امروزه در تمام دنیا استفاده از دستگاه های تصفیه هوا بسیار متداول است. در اینجا می خواهیم یکی از بهترین دستگاه های تصفیه هوای موجود در ایران را برای شما معرفی کنیم.

 دستگاه تصفیه هوای ایرجوی مدل AJ3500

چنانچه قصد حذف آلاينده هایی  نظیر کُرک فرش ، مبل ، پتو و بالش ،موهای کوتاه و ریز ، گردو غبار، متصاعد شدن گازهای سمی ناشی  از رنگ مبلمان و مصنوعات چوبی ، بو و دود سیگار ، بو و بخار غذا ، شوره و موی حیوانات خانگی، آلرژن ها ،ویروس و باکتری ها  و …  از هواي محيطي سربسته را دارید ، دستگاه تصفيه هواي ايرجوي مدل  AJ3500 بهترين انتخاب شما خواهد بود. دستگاه تصفیه هوای ایرجوی مدل AJ3500 دارای 7 فیلتر است .

دستگاه تصفیه هوا ایرجوی کانادا

دستگاه تصفیه هوا ایرجوی کانادا

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”” txt_align=”justify” shape=”square” style=”outline” color=”turquoise”]

از جمله فیلترهای دستگاه تصفیه هوا ایرجوی مدل AJ3500 :

  • پیش فیلتر

(جهت حذف ذرات معلق مانند ذرات درشت گرد و غبار و موی حیوانات)

  • فیلتر الکترواستاتیک(حذف گرد و غبار و ذرات معلق از طریق جذب مغناطیسی(این فیلتر قابل شستشو بوده و نیاز به تعویض ندارد.)
  • فیلتر هپا

(حذف ذرات معلق با دقت 0.1 میکرون و راندمان 99.7%)

  • کربن فعال

(جهت حذف بوهای نامطبوع،ترکیبات آلی فعال)

  • فرمالدهید

(حذف کلیه گازهای شیمیایی متصاعد شده از مصنوعات زندگی مدرن)

  • فیلتر نهایی

(از جنس الیاف مصنوعی جهت جلوگیری از پراکنده شدن پودر کربن در فضا خصوصاً در مناطق گرم و خشک)

  • فیلتر فتوکاتالیست Tio2

(حذف فرمالدهید،ترکیبات آلی فرار،منوکسید کربن،دی اکسید نیتروژن،سموم و آفت کش ها،حشره کش ها،آمونیاک،باکتری ها و ویروس ها)

دستگاه تصفیه هوای خانگی ایرجوی با داشتن 7  فیلتر همه ی آلاینده های موجود در محیط شما را با دقت 0.1 میکرون به سرعت از بین می برد . به غیر از این 7 فیلتر، در آخر نیز تصفیه هوای ایرجوی  با کمک UV میکروبها و ویروسها را از بین برده و با استفاده از  یونایزر ، هوا را تازه و نشاط آور می کند. این دستگاه در هر ساعت 300 مترمکعب را تصفیه می کند.

[/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message style=”square”]

تصفیه هوای ایرجوی مدل  AJ3500 دارای نمایشگر میزان آلودگی است که با 4 رنگ میزان آلودگی موجود در محیط را به شما گزارش می دهد.

    • رنگ قرمز یعنی آلودگی هوای محیط، زیاد است.
    • رنگ نارنجی یعنی  آلودگی هوای محیط، متوسط است.
    • رنگ زرد یعنی آلودگی هوای محیط، کم است .
  • رنگ سبز یعنی هوای محیط ،پاک است.

[/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

تاچ پنل ایرجوی و ریموت کنترل ،استفاده از دستگاه را خیلی آسان تر می کند و با قفل کودک  نیز دیگر نگران بازیگوشی بچه ها نیستید. همچنین می توانید دستگاه تصفیه هوا ایرجوی را روی حالت اتوماتیک قرار بدهید تا سرعت فن، متناسب با میزان آلودگی هوا به صورت خودکار تنظیم شود. دیگر ویژگی بسیار مهم  در دستگاه تصفیه هوای ایرجوی،  حالت سایلنت(SILENT MODE) است. هنگام خواب حالت سایلنت را فعال کنید و خواب آرامی داشته باشید. نگران نباشید، ایرجوی تایمر دارد و به صورت اتوماتیک خاموش می شود.

در ویدیوی زیر تست ویدیویی دستگاه تصفیه هوا ایرجوی مدل AJ3500 را مشاهده می کنید که در کمتر از 1 دقیقه هوای محبوس داخل مکعب را به خوبی هر چه تمام تر تصفیه می کند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]

  • دستگاه تصفیه هوا ایرجوی مدل AJ 3500

    دستگاه تصفیه هوا ایرجوی مدل AJ 3500

    5
    امتــیاز مشتری
    توضیحات محصول
  • دستگاه تصفیه هوا ایرجوی مدل Jasmine 2000

    دستگاه تصفیه هوا ایرجوی مدل Jasmine 2000

    4.5
    امتــیاز مشتری
    توضیحات محصول
  • دستگاه تصفیه هوا ایرجوی مدل Jasmine 2000

    دستگاه تصفیه هوا ایرجوی مدل Jasmine 3000

    3
    امتــیاز مشتری
    توضیحات محصول
  • [/vc_column][/vc_row]