شاید شنیدن این خبر چندان عجیب نباشد که اکثر تولید کنندگان آب آشامیدنی بطری شده و آب معدنی در تمام دنیا، به استفاده از سیستم های تصفیه آب رو آورده اند. بسیاری از صاحبان این صنایع در دنیا معتقدند که آب مصرفی که از طریق شبکه آب رسانی شهری توزیع می شود، حاوی املاحی است که منافذ پوست را مسدود کرده و باعث صدمه دیدن، خشک شدن و فرسودگی پوست می شوند. همچنین کلر  باقیمانده در آب می تواند باعث خشک شدن پوست، ریزش مو و گاه ایجاد حساسیت در پوست و مو شود.

 

کارشناسان معتقدند که آبی که خود حاوی آلودگی و ناخالصی است نمی تواند پوست بدن را به طور کامل از آلودگی ها پاک کند و در واقع هر چقدر آب پاکیزه تر باشد، پوست را پاکیزه تر و شاداب تر خواهد کرد.دستگاه های تصفیه آب ، ناخالصی هایی از قبیل کلر و  فلزات سنگین را از آب جدا می کنند. کارشناسان سلامت و بهداشت پوست معتقدند آب سبک و عاری از ناخالصی ها، نه تنها پوست بدن را تمیز تر می کند، بلکه شادابی و طراوت آن را بیشتر می کند. آب سنگین و سخت، پوست را تحریک کرده و باعث زبر و خشن شدن و حتی قرمز و ملتهب شدن آن می شود.

 

جالب است بدانید از آنجایی که فیلترهای اسمز معکوس (RO) ناخالصی های موجود در آب را حذف می کنند، در نتیجه آب به راحتی از منافذ سطح پوست عبور کرده و پوست را با طراوت و شاداب می کند. آنچه مسلم است ، شنا کردن در آب چشمه ها (آب درمانی) به صورت روزمره ، اگرچه می تواند به شادابی پوست کمک کند، اما برای همه اقشار جامعه مقرون به صرفه نیست. اما با استفاده از یک دستگاه تصفیه آب خانگی، هر کسی قادر خواهد بود با شستن روزانه صورت خود با آب تصفیه شده، پوستی سالم ، شاداب و روشن داشته باشد و این دقیقا همان اثری است که آب چشمه های پاک و طبیعی بر پوست می گذارند.

 

گرایش به استفاده از آب خالص و تصفیه  شده جهت مراقبت از پوست، تا آنجا پیش رفته است که کمپانی های معتبر تولید آب آشامیدنی ، نظیر ایوان (برند فرانسوی آب بطری) شروع به فروش اسپری های آب خالص کرده است. این کمپانی معتقد است که این اسپری ها قادر هستند پوست را شاداب کرده و جوانی را به صورت و پوست مشتریان بازگردانند. استفاده از این محصول، به رانندگان ، کارمندان ادارات، فروشندگان، ورزشکاران و سایر اقشاری که پوست آنها دچار خشکی و آفتاب سوختگی می شود، توصیه شده است.

 

بسیاری از کارشناسان معتقدند که استفاده از آب تصفیه شده، پاکیزه و خالص برای شادابی و طراوت پوست به مراتب از کرم ها و داروهای رایج، بهتر و موثر تر است. دستگاه تصفیه آب آکواجوی، شادابی و طراوت را برای پوست شما به ارمغان می آورد.