تصفیه آب همیشه بعنوان یک روش برای سالم سازی و افزایش کیفیت آب آشامیدنی مورد توجه انسان بوده است. وجود آلاینده های معلق در آب که باعث کدر شدن آب می شود نیز یکی از نگرانی های انسان است.
به تازگی یک طراح آلمانی به نام ” لوکاس جاگر” یک سیستم تصفیه آب ساخته است که بدون استفاده از مواد شیمیایی آب را زلال شفاف می کند و نکته مهم آن ، کم هزینه بودن آن است.
این سیستم شامل تعدادی کاسه سرامیکی است که بر بالای تعدادی تخته سه لا قرار گرفته است.این ظروف از ترکیب خاک اره و خاک رس با حرارت 850 در جه سانتی گراد درست می شود.

خاک اره در طول این پرسه می سوزد و منافذی را بر روی خاک رس باقی می گذارد که این مسئله ظرف موجود را به انتخابی ایده آل برای تصفیه مایعات در نرخ بالا تبدیل می کند. با اضافه کردن نقره کلئویدی اثر باکتری های باقی مانده از بین رفته و عمره ظرف برای تولید محصول نهایی افزایش پیدا می کند.

این سیستم در مکان هایی که غالبا دسترسی به آب ها سالم بسیار سخت است می تواند مفید باشد و ساخت آن نیز هزینه زیادی در بر ندارد. از همین رو می توان تعداد زیادی از آن را همه روزه در مناطق مختلف قرار داد.

البته آنچه مسلم است این سیستم قادر به حذف سختی و سنگینی آب و سموم محلول در آب نمی باشد و فقط ذرات معلق را حذف کرده و آب را زلال و شفاف می کند و باکتری های موجود در آب را نیز از بین می برد.