یکی از مقامات ارشد وزارت بهداشت در یک مراسم رسمی از وجود آلودگی در آب آشامیدنی برخی از مناطق کشور خبرداد. این در حالی است که مسوولین وزارت نیرو همیشه بر عدم آلودگی آب آشامیدنی در کشور تاکید کرده اند.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت صنعت و معدن و تجارت و وزارت بهداشت اظهار کرد که تحقیقات نشاندهنده این است که آرسنیک در آب آشامیدنی برخی از مناطق کشور دیده شده و باید هر چه زودتر وزارت صنایع برای رفع آن به وزارت بهداشت کمک کند.

علیرضا مصداقی‌نیا اضافه کرد : کمک وزارت صنایع به سلامت کشور بسیار کارساز می باشد . در حال حاضر از دو دسته آلاینده در کشور و در برخی شهرهای بزرگ رنج می‌بریم. مثلاً آلاینده‌های طبیعی که در برخی استان‌ها آب آشامیدنی مردم را به آرسنیک آلوده کرده که اینها مربوط به معادن است که ما نمی‌توانیم خیلی برای رفع آن کاری انجام دهیم . تنها کاری که می‌توانیم بکنیم در جنبه‌های دیگر مانند پاکسازی است.

مصداقی‌نیا در اظهارات خود افزود : دسته دوم آلاینده‌ها ، آلاینده‌هایی است که انسان به وسیله صنایع آنها را به وجود آورده است که می‌توانیم از آنها جلوگیری کنیم.

این مقام وزارت بهداشت تاکید کرد: اطلس کامل ارتباط بین بیماری‌ها و آلاینده‌های طبیعی در دست اجرا است که به زودی آن را منتشر خواهیم کرد.

به گزارش بازتاب، مصداقی نیا هشدار داد : ما از وزیر صنایع می‌خواهیم که دستور پیگیری و حمایت از جلسات کارگروه‌های تشکیل شده بین این دو وزارتخانه را صادر نماید. همچنین از جناب وزیر می‌خواهیم به داد سلامت مردم از بابت آلاینده‌ها برسد . افزایش سرطان‌ها و بیماری‌های مردم می‌طلبد که وزارت صنایع همکاری بیشتری با وزارت بهداشت انجام دهد .