تصفیه خانه آب پارس آباد و 16 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته
به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان پارس آباد ‘ولی كریمی’ روز یكشنبه در جلسه بررسی وضعیت پروژه های آب و فاضلاب پارس آباد، گفت: شهر پارس آباد به غیر از مناطقی در شرق این شهر از نظر آب آشامیدنی مشكلی ندارد.
وی، اضافه کرد: عمده مشكل در شهر پارس آباد ، وضعیت نامطلوب شبكه ی فاضلاب شهری و جمع آوری و دفع نامناسب و غیر اصولی فاضلاب است كه این وضعیت ، ضرورت تسریع در تكمیل پروژه ملی تصفیه خانه آب و فاضلاب این شهر را مضاعف نموده است.
کریمی ، وضعیت آبرسانی به روستاها و قشلاق های پارس آباد را نامطلوب خواند و گفت: تعداد زیادی از روستاها و قشلاق های پارس آباد مخصوصا در فصل تابستان با كمبود شدید آب آشامیدنی مواجه هستند.
فرماندار پارس آباد در ادامه ، فرسودگی شبكه های آبرسانی و پایین بودن ظرفیت تصفیه خانه ها را مشكل اساسی در حوزه آب شرب روستایی پارس آباد دانست و نسبت به بازسازی، اصلاح و ساماندهی آن تاكید نمود.
وی با اشاره به اختصاص 15میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به مجتمع آبرسانی ‘عمران آباد’ و چهار میلیارد و 600 میلیون ریال برای تعمیر و نگهداری شبكه های آب شرب روستایی منطقه اضافه کرد : با اجرایی شدن و اتمام طرح ها در حوزه آب روستایی ، مشكل آب اغلب روستاها برطرف می شود.
کریمی با بیان اینكه ، نبود مدیریت یكپارچه در بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی باعث به وجود آمدن مشكلاتی در این حوزه شده است ، بر ضرورت یكسان سازی مدیریت آب و فاضلاب شهری و روستایی تاكید كرد.
کریمی گفت : اعتباراتی برای تامین آب آشامیدنی روستاهای ‘گُوَشلو’ و ‘محمود آباد طالقانی’ این شهرستان از محل اعتبارات بانك توسعه اسلامی ، در نظر گرفته شده است.