آلودگی هوای تهران : مردم تا می توانند در خانه بمانند.
مشاور معاون شهردار تهران در امور محیط زیست گفت: در شرایط فعلی مردم تا می‌توانند در خانه بمانند و گروه‌های حساس مانند کودکان، بیماران و سالمندان برای طولانی مدت در معرض هوای آزاد نباشند.
وحید نوروزی با بیان اینکه اگر به همین شکل پیش برویم از نظر میزان گازهای آلاینده ظرف مدت دو سال به شرایط سال 1380 بازمی گردیم، اضافه کرد: این احتمال وجود دارد که دوباره منوکسید‌کربن و اکسید‌های نیتروژن وارد ریه مردم تهران شوند.
راهکار های آزمایش شده را اجرا کنید
وحید نوروزی از مسئولان مربوطه درخواست کرد سراغ اقدامات نوینی که برای اولین بار در دنیا قرار است برای مبارزه با آلودگی هوا انجام شود، نروند و تصریح کرد: به جای انجام اقداماتی نظیر آب‌پاشی تهران، باید به دنبال کارهایی برویم که نتیجه‌اش قبلا آزمایش شده و به اثبات رسیده است.
مشاور معاون شهردار تهران با بیان اینکه به منظور کاهش آلودگی هوای پایتخت علاوه بر راه‌حل‌ های بلند مدت و میان مدت مجموعه‌‌ای از راهکارهای کوتاه مدت نیز قابل اجراست گفت: جلوگیری از تردد خودروهای بسیار پرمصرف و آلاینده و پس از آن از رده خارج کردن این خودروها بدون توجه به عمر آنها در مرحله بعد نخستین راه‌حل است.
وی بر توقف شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های بدون انژکتور و سیستم کنترل هوشمند سوخت و ایجاد محدودیت‌های جدید برای خودروهای زیر مدل 1382 یعنی سالی که استاندارد یورو ۲ شروع شد تاکید کرد و افزود: یکی از این محدودیت‌ها اخذ عوارض محیط زیستی براساس سن یا میزان آلایندگی خودروها می باشد.