به گزارش مهر، دکتر کاظم ندافی روز سه شنبه در نشست خبری در خصوص آلودگی آب برخی از مناطق جنوب تهران به نیترات، گفت: در سال گذشته 30 تا 40 چاه آلوده با سطح نیترات بالا از چرخه استفاده و توزیع آب تهران حذف شده و همچنین 6 دستگاه پیشرفته RO‌ برای تصفیه آب چاههای مناطق مختلف، به منظور انتقال آب تصفیه به مراکز جنوب تهران نصب شده است.

وی تصریح کرد: در بعضی از مناطق، انشعابات آب در اختیار شرکتهای خصوصی است که نظارت مستمری بر میزان آلودگی و نیترات آب ندارند و وزارت بهداشت و درمان از این شرکت‌ها شکایت کرده است.

ندافی با اشاره به اینکه در حال حاضر آب مناطق 18 و یافت‌آباد تهران آلوده است، ادامه داد: ما از اهالی مناطق جنوب شهر تهران درخواست می‌کنیم انشعاب آب خود را از شرکت آب و فاضلاب تهران درخواست کنند زیرا در حال حاضر آب مناطقی که تحت پوشش  شرکت آب و فاضلاب تهران است، از نظر آلودگیها مشکلی ندارد و وزارت بهداشت از شورای شهر خواسته تا تسهیلاتی را فراهم کند که مردم برای گرفتن انشعاب از شرکت آب و فاضلاب از مشکلات مربوطه این موضوع معاف شوند.

وی در ادامه از تدوین سند ملی راهبردی کیفیت آب ظرف یک سال آینده خبر داد و گفت: این سند با نگارش تعداد زیادی از اساتید دانشگاه، کارشناسان و بازرسان سازمان‌های مسئول در بحث آب تدوین شده است و قرار است به شورای عالی سلامت ارائه شود تا پس از تصویب دراختیار عموم قرار گیرد تا مشکلات در زمینه آلودگی آبها رفع شود.

ندافی درباره آلودگی هوا با گاز رادون نیز اظهار داشت: این گاز به طور طبیعی بسیاری از مناطق دنیا و در طبقات زیرزمین وجود دارد و اگر تهویه به صورت طبیعی و مصنوعی وجود داشته باشد، نگران کننده نیست و باید در بحث تهویه‌ها کار اساسی انجام شود.

وی افزود: تا به حال هیچ گزارش مستندی در زمینه آسیب با این گاز دریافت نکرده‌ایم و برای بدست آوردن آمار دقیق باید بررسیهای علمی توسط وزارت بهداشت صورت گیرد.