از آنجا که هریک از فناوری های تصفیه آب ، نوع یا انواع محدودی از آلاینده ها و آلودگی های موجود در آب آشامیدنی را حذف می کنند ، بنابراین هیچ کدام از روشها ، به تنهایی قادر به حذف کلیه آلاینده های موجود در آب نیستند. برای طراحی یک سیستم تصفیه آب آشامیدنی مناسب ، می بایست فن آوری های مختلف را با هم ترکیب کنیم تا به کیفیت مطلوب آب آشامیدنی دست پیدا کنیم.
هر یک از فن آوری ها ، می بایست در کنار روش های دیگر قرار بگیرد تا قابلیت حذف آلاینده های آب حداکثر شود. طرح کلی زیر ، یک سیستم تصفیه آب را نشان می دهد که برای تولید آب آشامیدنی با کیفیت بالا طراحی شده است.

مرحله اول ، برای حذف آلاینده های اولیه در آب ، قبل از ورود به سیستم اصلی ، طراحی شده است. این مرحله به پیش تصفیه نیز معروف است. در اين مرحله ، آلاینده هایی که ممکن است به سیستم اصلی اسمز معکوس (RO)آسیب بزنند و یا کارایی آن را کاهش دهند ، حذف می شوند. سیستم های پیش تصفیه می توانند از این قبیل باشند : فیلترهای کربنی که کلر را از آب حذف می کنند ، فیلترهای الیافی یا شنی و یا دیسکی که ذرات گل و لای ، لجن و آلودگی های معلق در آب را حذف می کنند و یا فیلترهای سختی گیر که نرم کننده آب هستند و سختی آب را کاهش می دهند تا مانع از رسوب گذاری آب شوند. در دستگاه های تصفیه آب خانگی ، معمولا از سه مرحله برای پیش تصفيه استفاده می کنند : دو مرحله فیلتر الیافی و یک مرحله فیلتر کربنی.
مرحله دوم در سیستم طراحی شده فوق ، مرحله اسمز معکوس (RO) است. RO قادر است 90% تا 95% ناخلاصی ها و آلاینده های محلول در آب را حذف کند. در واقع مرحله اسمز معکوس ، قلب یک سیستم های تصفیه آب کامل و کارامد است. چرا که طیف وسیعی از آلاینده ها را به طور موثر از آب حذف می کند.
اما ، فیلترهای غشائی RO که دارای منافذ بسیار بسیار ریز برای عبور ملکولهای آب هستند ، سرعت عبور آب را به شدت کاهش می دهند. به طوری که آب به صورت قطرات بسیار کوچک ، از خروجی این مرحله خارج می شود. در نتیجه وجود یک منبع ذخیره ساز ، برای جمع آوری آب تصفیه شده به وسیله فیلتر اسمز معکوس ، ضروری است.
وقتی از ذخیره کردن آب آشامیدنی سخن می گوییم ، می بایست پیش بینی های لازم را برای یک مشکل احتمالی دیگر بکنیم و آن بوی ماندگی و طعم کهنگی آب ذخیره شده است. به همین دلیل گام بعدی ، مرحله تازه سازی و حذف طعم و بوی کهنگی و ماندگی آب است. بهترین انتخاب برای این مرحله ، فیلترهای کربنی هستند که طعم و بوی نامطلوب آب را که ممکن است در اثر ماندن طولانی مدت آب در منبع ذخیره ، حاصل شده باشد حذف کرده و آب را گوارا می کنند.
علاوه بر مراحل ذکر شده فوق ، می توان بنا به ضرورت ، از مراحل مکمل دیگر استفاده کرد که از آن جمله می توان به اولترافیلتراسیون (UF) و اشعه ماورای بنفش (UV) برای ضدعفونی و استریل کردن آب آشامیدنی اشاره کرد.
این سیستم ترکیبی که در بالا به طور کامل توضیح داده شد ، قادر است بخش عمده ای از آلاینده های مختلف در آب آشامیدنی را حذف کرده و آبی سالم و گوارا تولید کند.
دستگاه های تصفیه آب خانگی آکواجوی ، با بهره گیری از دانش و تجربیات کارشناسان تصفیه آب طراحی شده اند و شامل کلیه مراحل لازم برای تصفیه آب خانگی می باشند. در واقع این دستگاه ها ترکیبی از چند روش می باشند که به تمامی آنها در بالا اشاره شد.