دلایل مختلفی برای ریزش موهای سر وجود دارد. اما بدون شک یکی از موثر ترین علل ریزش مو، استحمام با آب حاوی آلاینده ها است. آلاینده هایی که در آب شهری وجود دارند و با روش های معمول در تصفیه خانه ها از آب حذف نمی شوند.
افرادی که موهای سام و شاداب دارند دارند، درست مثل این است که موهای آنها با چسبی محکم و مقاوم به پوست سر آنها چسبیده است.

اما بهتر است بدانید که شتشوی موها با آب هایی که حاوی آلاینده های محلول در آب است به معنی شستن همان چسب های فرضی است: آلاینده های نامرئی محلول در آب می توانند باعث ریزش موهای شما شوند.

آلاینده های مختلفی در آب وجود دارند که می توانند باعث ریزش موهای شما شوند. یکی از عناصری که ممکن است در آب وجود داشته باشد و باعث ریزش موهای شود جیوه است. علایم مسمومیت با جیوه عبارتند از: حالت تهوع ، احساس طعم فلز در دهان ، اشکال در تمرکز، سرگیجه ، احساس سوزن سوزن شدن در دست و پا، سردرد و خستگی و …. جیوه را می توان با تصفیه آب به روش اسمز معکوس از بین برد.

 

آب می تواند باعث ریزش مو شودسرب نیز یکی از آلاینده هایی است که می تواند باعث ریزش شدید مو شود. یکی از راههای ورود سرب به آب مصرفی شما ، لوله های آب قدیمی است.

آب در حین عبور از این لوله ها ، حاوی سرب می شود. همچنین ضایعات کارخانه های باطری سازی و مهمات سازی که وارد رودخانه ها می شوند نیز حاوی سرب هستند. روی و آلومینیوم نیز می توانند باعث ریزش موهای شما شوند.
این عناصر علاوه بر اینکه به پوست و موی شما آسیب می زنند و باعث ریزش موهای شما می شوند، آسیب های جدی به سلامتی شما نیز وارد می کنند.

 

آب سخت باعث ریزش مو می شود !

 

بیشتر بخوانید :

سختی آب چیست؟ و بهترین روش از بین بردن سختی آب کدام است ؟

 

آب سخت به خودی خود مضر نیست، اما در مورد پوست و موی شما می تواند اثرات منفی داشته باشد !

در یک تحقیق که در سال 2016 انجام شد، 15 خانم به مدت یک ماه موهای خود را با آب سخت می شستند. در پایان ماه مو های این خانم ها علاوه بر اینکه حالتی پف کرده به خود گرفته بودند، ضخامت آنها نیز کاهش یافته بود .

تاثیر آب سخت بر موبرخی از اثرات آب سخت بر موها :

  • شکنندگی
  • وز شدن
  • کاهش ضخامت
  • ریزش
  • و…

روش بهبود مو هایی که توسط آب سخت آسیب دیده اند :

استفاده از سر دوشی های حمام که باعث بهبود کیفیت آب حمام می شوند

استفاده از شامپو های نرم کننده

استفاده از ماسک مو ( جهت مرطوب نگه داشت مو )

سرکه سیب می تواند موثر باشد ( حاوی ویتامین های B و C می باشد، همچنین Ph مو را کاهش می دهد )

برای حفظ شادابی و دوام موهای خود، آنها را با آب تصفیه شده خالص و عاری از هرگونه آلاینده های احتمالی ، شستشو دهید.

یکی از بهترین گزینه ها استفاده از فیلترهای دوش حمام است که علاوه بر حذف فلزات سنگین آب ، کلر باقیمانده را نیز از آب حذف می کنند و باعث شاداب تر شدن پوست و موی شما می شوند.

استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی نیز یکی از بهترین راه های جلوگیری از ورود فلزات سنگین به بدن شماست.

حتی می توانید موهای خود را فقط با آب تصفیه شده که توسط دستگاه تصفیه آب خانگی تولید می شوند شستشو دهید تا کمتر شاهد ریزش موهای خود باشید.