دستگاه های تصفیه هوای خانگی ، تکنولوژی های تازه ای هستند و طبیعی است که اطلاعات مردم درباره این محصولات بسیار کم است. در هنگام خرید تصفیه هوا باید به یک سری نکات توجه کنید.

برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوای خانگی ابتدا باید تصمیم بگیرید که دقیقا به دنبال چه چیزی هستید؟ باید مطالعه کنید و دریابید که کدام تکنولوژی و فناوری تصفیه هوا برای شما مناسب تر است؟ چند نکته مهم که باید در ذهن داشته باشید عبارتند از:

 

نوع فیلترهای تصفیه هوا

فیلترهای مختلف تصفیه هوا ، عملکرد متفاوتی دارند و هرکدام برای حذف نوع خاصی از آلاینده ها طراحی شده اند. بنابراین دقت کنید که در محصول مورد نظر چه فیلترهایی به کار رفته است و عملکرد هریک چیست. متداول ترین فیلترهای تصفیه کننده هوا عبارتند از : فیلترهای هپا (HEPA) ، فیلترهای کربن فعال و فناوری های فتوکاتالیست ، آیونایزر و اشعه ماورای بنفش.

 

سایر امکانات دستگاه

برخی دستگاه های تصفیه هوا دارای امکانات ویژه ای هستند، مثلا مجهز به تایمر جهت قطع اتوماتیک هستند و یا دارای سنسورهای تشخیص میزان آلودگی هوا و نوع آلاینده ها می باشند. برخی دیگر مجهز به نمایشگر عمر باقیمانده فیلترها می باشند و یا مثلا مجهز به آیونایزر یا اشعه ماورای بنفش برای تصفیه بهتر هوا می باشند. ممکن است برخی از این تجهیزات مستقیما در تصفیه کردن هوا نقشی نداشته باشند اما وجود آنها به کارایی دستگاه کمک خواهد کرد.

 

اثربخشی سیستم تصفیه هوای خانگی

مدل های مختلف تصفیه کننده های هوا دارای راندمان و اثربخشی متفاوتی هستند. منظورم از راندمان ، میزان حذف آلاینده های هوا است. برای مثال سیستم هایی که کیفیت پایین تری دارند ممکن است فقط 30% از ذرات را حذف کنند در حالی که دستگاه های باکیفیت تر قادرند تا 99.97 درصد از آلاینده های هوا را از بین ببرند. البته این بستگی به مساحت زیربنای فضایی که دستگاه در آن کار می کند نیز دارد.

مساحت زیربنا و مقدار فضا

یکی از مهمترین فاکتورها در نحوه عملکرد تصفیه کننده های هوا ، محل قراردادن دستگاه و متراژ فضایی است که قرار است دستگاه هوای آن را تصفیه کند.در هنگام خرید به این نکته توجه کنید که آیا محصول مورد نظر متناسب با فضای شما هست یا خیر؟

 

طراحی و زیبایی

همانقدر که کارایی و عملکرد دستگاه تصفیه هوا مهم است ، زیبایی وظاهر آن نیز اهمیت دارد. محصولی را انتخاب کنید که با دکوراسیون منزل شما هماهنگی داشته باشد.

 

قیمت تصفیه هوا

باور واقعی ما این است خرید فناوری های تصفیه کننده هوای خانگی نوعی سرمایه گذاری برای سلامتی شماست. بسیاری از مارک های تصفیه هوای موجود در بازار ادعا می کنند که با وجود قیمت ارزان ، کارایی بسیار بالایی دارند. تجربه ما نشان داده است که کیفیت و عملکرد در فناوری های ارزان قیمت ، پایین تر هستند. با این وجود توصیه می کنیم با در نظر گرفتن بودجه ای که در اختیار دارید بهترین محصول را انتخاب کنید.

 

گارانتی و ضمانت

گارانتی و ضمانت دستگاه های تصفیه هوا بسیار مهم و حائز اهمیت است. به خصوص اگر شما قصد دارید استفاده دراز مدت از دستگاه خود داشته باشید. یک قاعده مهم را در نظر داشته باشید : گارانتی کوتاه تر محصول به معنای عمر مفید کمتر آن است.