جالب است بدانید که برخی از آلاینده های موجود در آب ، باعث تسریع در روند پیری می شوند. اگر از آب لوله کشی استفاده می کنید بسیار مهم است که از آنچه در آب آشامیدنی شما وجود دارد مطلع باشید. گاهی اوقات آب آشامیدنی دارای آلودگی های شیمیایی ، باکتری ها و فلزات سنگین است. اکثر مردم گمان می کنند که آب آشامیدنی آنها کاملا عاری از هرگونه آلایندگی است اما همیشه چنین نیست. تحقیقات نشان می دهد که در برخی از مناطق که میزان آلاینده های موجود در آب آشامیدنی بالاتر از حد مجاز است ، متوسط طول عمر ساکنین آن رو به کاهش است.

برخی از آلاینده های موجود در آب و عوارض آنها

آلاینده های مختلفی ممکن است در آب وجود داشته باشد که از جمله آنها ، باکتری ها و میکروارگانیزمهایی نظیر کلی فرم ، اشرشیا ای کلای ، کریپوس پوریدیوم و ژیاردیا هستند که باعث عوارض مهده ، سردرد ، بیماری های دستگاه گوارش و … شوند. آلودگی های معدنی و آلی مانند آرسنیک ، بنزن ، استایرن ، فلوراید ، سرب ، جیوه و مس می توانند باعث عواض پوستی ، سرطان ، اختلال در گردش خون و حتی مشکلات مربوط به دهان و دندان شوند. مواد گندزدا مانند کلر و دی اکسید کلر می توانند ویتامین e و اسیدهای چرب که به حفظ و نگهداری از پوست کمک می کنند ، را از بین ببرند. علاوه بر این محصولات جانبی که در اثر فرآیند گندزدایی به وجود می آیند مثل تری هالومتان ها ، برومات و … می توانند عامل سرطان کبد ، کلیه ، پوست ، دستگاه گوارش و همچنین مشکلات سیستم عصبی شوند.

البته اغلب اوقات می توان اطمینان داشت که میزان این آلاینده ها در آب شهری بسیار ناچیز است. اما حتی اگر میزان این آلاینده ها در سطح بسیار ناچیزی باشد ، باز هم قرار گرفتن در معرض آنها در طولانی مدت می تواند منجر به نگرانی های جدی برای سلامتی انسان شود و آثار زیانباری برای بهداشت و سلامت شما داشته باشد.

راه حل چیست؟

با استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی می توان به سادگی کلیه این آلاینده ها را از آب آشامیدنی حذف کرد. نوشیدن آب خالص و تصفیه شده نه تنها به سلامتی پوست شما کمک کرده و نشانه های پیری را از آن دور می کند بلکه شما را از ابتلا به مشکلات بزرگتری که ممکن است برای سلامتی شما به وجود آید ، مصون می دارد.

با تهیه و نصب یک دستگاه تصفیه آب خانگی مناسب می توانید از خانواده و فرزندان خود در برابر این آلاینده ها و سموم محلول در آب محافظت کنید.