عصردنا: ورود مارمولک و حشرات موذی به مخزن آب شرب روستای ماهور باشت در دهستان امامزاده جعفر شهرستان گچساران موجب نگرانی مردم شده است.
به گزارش “عصردنا” از گچساران بهورز روستای ماهور باشت در گفتگو با خبرنگاران ،با انتقاد از وضعیت نامناسب و فاقد استانداردهای اولیه مخزن اصلی آب شرب این روستا ابراز داشت: سقف مخزن شرب روستای ماهور باشت به صورت تیرچه و بلوک است که این موضوع سبب ورود حشرات موذی و در برخی مواقع مارمولک‌های بزرگ به این مخزن می‌شود.
“جان محمد زمانی پور”، از مشاهده چند مارمولک در این مخزن خبر داد و بیان داشت: عملیات کلر‌زنی، این مارمولک‌های بزرگ را دچار گازگرفتگی می‌کند و در بعضی مواقع مانع ورود آب به مخزن می‌شود. وی از مسئولان خواست برای پیشگیری از وقوع حادثه تلخ و غیر قابل جبران در این زمینه چاره‌اندیشی لازم را داشته باشند.
وی، با اشاره به مشکل آب آشامیدنی این روستا گفت: لوله‌کشی آب شرب این روستا متعلق به سال 54 بوده و سیستم داخلی آن هیچ‌گونه تغییری نکرده است.
زمانی پور، با ابراز تأسف از وضعیت نامناسب منبع آب شرب روستای ماهور باشت تأکید کرد: آب شرب و آشامیدنی ماهور باشت از نظر رنگ در حد مطلوبی قرار ندارد و به شدت آلوده است.
وی تعداد کل ‌کلی‌فرم آب شرب این روستا را در 100 میلی‌لیتر 5.1 درصد اعلام کرد و ادامه داد: تعداد اشرشیاکلی آب شرب در این روستا در 100 میلی‌لیتر 2.2 درصد بوده که این موضوع نشان‌دهنده آلودگی آب شرب روستای ماهور باشت است.
زمانی پور خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در هیچ روستایی عملیات کلر‌زنی به اندازه ماهور باشت انجام نمی‌شود باز هم آب شرب این روستا آلوده است.
بخشدار مرکزی گچساران از اعتبارحدود 50تا80میلیون تومانی برای احداث مخزن آب شرب این روستا خبر داد.
یحیی ذبیحی گفت: اولین برنامه کاری ما در سال 91 برطرف کردن مشکل آب آشامیدنی این روستا می باشد.