تصفیه آب در نقطه ورودی (Point Of Entry : POE )به آن دسته از سیستم های تصفیه آب گفته می شود که درست در نقطه ورودی آب به واحد مسکونی و یا تجاری ، بعد از کنتور آب ، نصب می شوند و کل آب ورودی به شبکه لوله کشی داخلی را تصفیه می کنند. به این سیستم ها اصطلاحا پیش تصفیهنیز گفته می شود.

به طور کلی ممکن است آب ورودی به منزل شما حاوی آلاینده های مختلفی نظیر : گل و لای ، شن و ماسه ، زنگار لوله ها ، کلر ، جلبک و … باشد. نوع آلاینده های موجود در آب به منبع تامین آب نیز بستگی دارد. منظور این است که شما آب مصرفی خود را از چه منبعی تامین می کنید؟ رودخانه ، چاه ، آب لوله کشی شهری و شاید هم چشمه های کوهستانی. به هر حال هر کدام از این منابع آلاینده های خاص خود را دارند که می بایست از آب مصرفی شما حذف شوند. این آلاینده ها با ورود به شبکه لوله کشی منزل شما ، وارد زندگی شما می شوند و در همه جا حضور پیدا می کنند: حمام ، دستشویی ، توالت ، ماشین لباس شویی ، ماشین ظرف شویی و حتی آب آشامیدنی !

معمولا هدف از نصب تجهیزات پیش تصفیه آب ، انجام یک تصفیه ابتدایی و اولیه برای دستیابی به آب مصرفی زلال ، شفاف و بهداشتی است که بیشتر برای مصارف شستشو استفاده می شود. در حالی که برای مصارف آشامیدنی ، استفاده از تجهیزات و فن آوری های پیشرفته تر نظیر اسمز معکوس و دستگاه های تصفیه آب خانگی توصیه می شود.

امروزه سیستم های تصفیه آب در نقطه ورودی یا همان پیش تصفیه ها ، با فناوری های مختلف به بازار عرضه شده اند که قادر هستند آلاینده های بیشتری را از آب مصرفی ورودی به منزل شما حذف کنند.

انتخاب نوع فن آوری و تجهیزات تصفیه آب در نقطه ورودی ، بستگی به عوامل زیادی دارد که ازجمله مهمترین آنها عبارتند از:

» نوع منبع تامین آب مصرفی واحد مسکونی یا تجاری (چاه ، رودخانه ، لوله کشی شهری و …)

» نوع و میزان آلاینده های موجود در آب ورودی

» مقدار آب مصرفی در شبانه روز

چنانچه شما هم از وجود آلودگی های مختلف در آب ورودی به منزل یا محل کار خود خسته شده اید، وقت آن رسیده است که به فکر یک سیستم تصفیه آب ورودی برای خود باشید. کارشناسان و متخصصان شرکت هیراب سان آمادگی کامل دارند تا شما را در انتخاب سیستم مناسب راهنمایی کنند. برای بهره مندی از مشاوره رایگان ، با ما تماس بگیرید.