خبرگزاري فارس: فرماندار شهرستان نمين گفت:‌ نبود آب شرب در برخي از روستاهاي نمين به بحران و چالشي جدي تبديل شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، سيد‌ تقي دريتيم پيش از ظهر امروز در جلسه بررسي آب شرب نمين و روستاهاي اين شهرستان اظهار داشت: هنوز برخي از روستاهاي نمين از داشتن آب شرب سالم و بهداشتي بي‌بهره هستند، به طوري كه غير ‌بهداشتي بودن آب شرب در برخي از روستاها نيز نگراني‌هايي را به وجود آورده است.
وي ضرورت تكميل مجتمع آبرساني امام حسن مجتبي (ع) را با هدف تامين آب شرب روستا‌هاي اطراف نمين و عنبران را يادآور شد و بيان داشت: اگر اين مجتمع تكميل و به بهره‌‌برداري برسد مشكل بسياري از اهالي روستاها نيز برطرف مي‌شود.
اين مسئول گفت: به دليل برخي از كمبود‌ها و مشكلات در حال حاضر آبرساني سيار از طريق تانكر‌ها را در روستاها شاهد هستيم كه اين كار نيز به دليل كمبود تانكر‌ها مشكل‌آفرين شده است.
فرماندار نمين در ادامه سخنان خود ضرورت تسريع در احداث تصفيه‌خانه فاضلاب شهر نمين را خواستار شد و افزود: نمين تنها شهرستاني است كه ماده 32 آن تا كنون تاييد نشده و همچنان در بلاتكليفي احداث تصفيه‌خانه به سر‌ مي‌برد.
وي گفت:‌ هر چند اين شهرستان داراي موقعيت خاص و شرايط جغرافيايي و طبيعي ويژه است اما مشكلي در احداث تصفيه‌خانه وجود ندارد و بايد آبفا به اين كار اقدام كند.
دريتيم در ادامه سخنان خود اضافه كرد: در كنار اين اقدام ضرورت دارد پسماندهاي شهري به صورت اصولي دفع و در مكاني مناسب از چرخه خارج شود تا آلودگي براي شهروندان به وجود نياورد.
در اين جلسه در زمينه تامين آب آشاميدني روستا‌ها، اختصاص چند تانكر جديد آبرساني و همچنين احداث تصفيه‌خانه فاضلاب شهر نمين از محل اعتبارات داخلي شركت آب و فاضلاب استان اردبيل تصميم‌گيري و بر سرعت اجراي اين طرح‌ها و برنامه‌ها تاكيد شد.