وزیر بهداشت هم حاضر نشد آب اهواز را بچشد؛ چهار سال پیش. ۱۶ دی ۸۷ بود. باقری لنکرانی (وزیر بهداشت دولت نهم) در مراسم روز دانشجو در اهواز انتقادها را به جان خرید و در مقابل اصرار دانشجویان برای خوردن یک لیوان آب و اظهارنظر درباره آن فقط گفت: قبول داریم کیفیت آب اهواز پایین است، گزارش آن را داده‌ایم و در این خصوص با وزارت نیرو نیز صحبت‌هایی شده است.

اما نه این گزارش و نه گزارش‌های قبل و بعد از آن کارساز نشد. سدهای بیشتری افتتاح و طرح‌های جدید انتقال آب را اجرا کردند. با کوچک‌تر شدن رودخانه کارون، آبی که راهی لوله خانه‌ها می‌شد، روز به روز بیشتر رنگ و بوی فاضلاب گرفت.

بعضی از مردم حتی درباره صحیح بودن وضو با آب اهواز شک دارند. چند وقتی است که صدای فریاد بعضی از مناطق از وضعیت آب گوش‌خراش‌تر شده است. تماس‌هایی که با ما گرفته می‌شود و ادبیات گفتاری مردم نشانه عمق فاجعه است؛ این را نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی می‌گوید و می‌افزاید: «این مردم از ابتدایی‌ترین حق خود یعنی آب سالم محروم هستند. مدیران باید از خواب بیدار شوند، دست از وعده دادن بردارند و خودشان را به جای مردم بگذارند.»

سیدشریف حسینی ادامه می‌دهد: «سال‌ها است که خوزستانی‌ها از نبود آب سالم یا شور و بدطعم بودن آن شکایت دارند، اما اخیرا مراجعه‌های مردم آنقدر زیاد شده که تیم‌های پیگیری تشکیل دادیم. در بسیاری مناطق تصفیه‌خانه و ایستگاه پمپاژ توان تصفیه آب را ندارد. امکانات شرکت آب و فاضلاب واقعا ضعیف است و شرایط تصفیه‌خانه‌ها بسیار اسفناک.»
نمایندگان مردم در مجلس تقریبا در همه نطق‌ها مسئله آب را مطرح می‌کنند اما «آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.»
وی تاکید می‌کند: «مشکل این است که قول‌ها و وعده‌ها چندین‌برابر عمل است. دیگر زمان کلی‌گویی گذشته است. تا زمان بهره‌برداری طرح غدیر باید برای مردم فکری شود. دولت و استاندار خوزستان باید از محل اعتبارات استانی و بودجه سال آینده برای حل مشکل آب مردم فکر اساسی کنند. نمی‌دانم اعتبارات چگونه هزینه می‌شود. چون اغلب پروژه‌های سال‌های گذشته نیمه‌کاره رها شده است.»

۱۰ سالی می‌شود که تابستان‌ها آب شور و متعفن است و زمستان‌ها گل‌آلود. مشکل بی‌آبی را بارها نمایندگان در مجلس گفتند و خبرنگاران نوشتند؛ با این حال معلوم نیست ساکنان قطب آب و انرژی چند دهه دیگر باید برای داشتن آب سالم صبر کنند.