شهرهای زاینده رود، باغ بهادران و چرمهین از آب شرب تصفیه رودخانه زاینده رود محرومند.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، معاون فرماندار شهرستان لنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب گفت: این در حالی است که تصفیه خانه آب اصفهان بزرگ و یزد در این شهر واقع شده است.
موسی مباشری ادامه داد: طرح آب رسانی به این شهرها نزدیک به 2 سال است در حال انجام بوده که برای تکمیل این طرح آب رسانی نیازمند 30 میلیارد ریال اعتبار است.
وی، شمار طرح های عمرانی شهرستان لنجان در سال جاری را 200 طرح با اعتباری به مبلغ 98 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در دهه فجر امسال بیش از 35 طرح عمرانی به بهره برداری خواهد رسید.
معاون فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه تنها به دو روستای این شهر گاز رسانی نشده است اظهار داشت: تا نیمه اول سال 92 گاز رسانی به این دو روستا نیز انجام می شود.
وی، تعداد مسکن مهر شهرستان لنجان را حدود 34 هزار واحد برشمرد و تصریح کرد: از این تعداد واحد مسکونی حدود 32 هزار واحد در شهر فولاد شهر و حدود 2 هزار واحد نیز در شهرهای سده لنجان، باغ بهادران، چرمهین و زاینده رود است.
معاون فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه این شهرستان در حال حاضر دارای 8 شهر می باشد، از افزایش یک شهر جدید به این شهرستان خبر داد وخاطر نشان کرد: روستاهای نوگران، مدیسه وباغ شاه در مجموع به شهر ارتقاء یافته و به زودی به شهر جدید باغ شاه تبدیل خواهد شد.
همچنین شهردار زاینده رود از مشکلات این شهر را که در حاشیه زاینده رود واقع شده است، نبود شبکه جمع آوری فاضلاب اعلام کرد و گفت: در حال حاضر فاضلاب های خانگی این شهر در کانال ها، قنات های قدیمی رها می شود.
ابوالفضل توکلی از ظرفیت های این شهر را وجود مکان های متعدد گردشگری اعلام کرد و گفت: رونق بخشیدن به گردشگری این شهر نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
شهرستان لنجان در 41 کیلومتری جنوب غربی مرکز اصفهان واقع شده است و در حال حاضر دارای8 شهر زرین شهر، باغبهادران، سده لنجان، ورنامخواست، زاینده رود، چرمهین، چم گردان و فولاد شهر است.