معمولا قرارگرفتن در معرض دود سیگار افراد سیگاری ، درمنزل ، محل کار ، ماشین و اماکن عمومی اتفاق می افتد. تصفیه و پاکسازی هوای داخل خانه ، مهمترین کاری است که شما می توانید برای سلامت خود و خانواده انجام دهید.

افراد مبتلا به آلرژی و آسم که با افراد سیگاری در یک خانه زندگی می کنند ممکن است دچار اختلالات سینوسی و حملات آسم شوند. ذرات دود و مواد شیمیای معلق در هوا باعث حملات آسم و واکنش های آلرژیک می شوند. علایم آلرژی به دود سیگار عبارتند از : سوزش و آشکالود شدن چشم، احتقان بینی ، سرفه ، گرفتگی صدا ، تنگی نفس و … .

هنگامی که دود سیگار در داخل خانه منتشر می شود ، بسیاری از سمومو آلاینده ها به دیوار ، مبلامان و سایر اشاء داخل خانه می چسبند و در اثر تغییرات آب و هوا مجددا در هوای داخل خانه منتشر می شوند. دستگاه های تصفیه هوا می توانند بهترین راه حل برای حفظ کیفیت هوای داخل خانه هستند.

راه حل چیست؟

بهترین راه حل حذف منبع آلودگی یعنی “سیگار کشیدن” است. اما این کار همیشه ممکن نیست. بنابراین باید به دنبال گزینه های دیگر باشیم.

دستگاه های تصفیه هوای خانگی ، از فیلترهای کربن فعال برای حذف دود سیگار ، گازهای شیمیایی و بوهای نامطلوب استفاده میکنند. کربن فعلا می تواند به اندازه 60 درصد وزن خود ، آلاینده های فوق را جذب کند. با استفاده از دستگاه های تصفیه هوا می توان تا حد زیادی به پاکیزگی هوای داخل منزل کمک کرد.

سیگار کشیدن در خارج از منزل می تواند راه حل دیگری باشد. علاوه بر این در نظر گرفتن یک اتاق یا فضای بسته مخصوص کشیدن سیگار که مجهز به یک هواکش فن دار به بیرون است در ادارت و ساختمان های عمومی نیز یک راه حل دیگر است.

 

چرا دستگاه تصفیه هوای خانگی برای مبتلایان به آسم ضروری است؟