یزد – خبرگزاری مهر: معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفای کشور با اشاره به خطرات ناشی از استفاده سیستم های کلرزن گازی گفت: در حال حاضر 58 درصد آب آشامیدنی کشور توسط گاز کلر گندزدایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا تشیعی پیش از ظهر شنبه در در نشست مدیران پدافند غیر عامل شرکتهای تابعه وزارت نیرو و مدیریتهای پدافند غیرعامل استان یزد با تشریح کامل خطر سیستم های کلرزن گازی اظهار داشت: هم اکنون 58 درصد از آب آشامیدنی در کشور توسط گاز کلر و بقیه به وسیله پرکلرین و آب ژاول گندزدایی می شوند.

وی بیان داشت: در حال حاضر در کشور چهار هزار و 442 ایستگاه کلرزن گازی وجود دارد.

تشیعی یادآور شد: وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در نظر دارد تا سیستمهای نوین گندزدایی را جایگزین سیستمهای کلرزن گازی در کشور کند.

وی در این نشست با اشاره به جایگزینی این سامانه از کمیته پدافند غیرعامل درخواست کرد تا بودجه کافی برای اجرای این پروژه اختصاص یابد.

قائم مقام وزیر نیرو نیز در این نشست اظهار داشت: شرکتهای آبفا باید به سمتی بروند که سیستمهای نوین و کارآمد جایگزین سیستم های کلرزن گازی شوند.

علی ذبیحی اضافه کرد: سیاست شرکتهای آبفا باید به سمت جایگزین نمودن سیستم های ایمن ودارای قدرت گندزدایی بیشتر سوق پیدا کند.

وی همچنین در این نشست از شرکت آبفای استان یزد بخاطر اجرای سیستم نوین گندزدایی در این استان تقدیر و تشکرکرد.

در این نشست داود احمدی نژاد دبیر کمیته پدافند غیرعامل کشور، قائم مقام وزیر نیرو، محمدرضا فلاح زاده استاندار یزد، محمدرضا محمدی معاون منابع انسانی و بهبود مدیریت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور حمیدرضا تشیعی معاون نظارت بر بهره برداری این شرکت و جمعی دیگر از مسئولین استانی و کشوری حضور داشتند.

بعد از این نشست مسئولان از سیستم گندزدایی نوین شرکت آبفای استان یزد بازدید کردن