امروزه بسیاری از یخچالهایی که به بازار آمده اند دارای آبسرد کن و یا مخزن آب سرد در داخل خود هستند که همیشه و در هر لحظه آب لوله کشی را خنک کرده و در اختیار خانواده قرار می دهد. یخچالهای ساید بای ساید دارای فیلتر تصفیه کننده آب هستند که می بایست به طور مرتب تعویض شود و برخی از آنها نیز هیچ فیلتری برای تصفیه آب ورودی به مخزن آب سرد ندارند و به طور مستقیم آب ورودی از شبکه لوله کشی را در مخزن خود خنک می کنند.

به هر حال اگر یخچال شما جزء آن دسته از مدل هایی است که فیلتر تصفیه کننده آب ندارد ، بهتر است فکری برای آن بکنید و اگر هم یخچال شما دارای فیلتر است ، شاید وقت آن رسیده که روش های تصفیه آب آن را ارتقا دهید.

روش اول تصفیه آب یخچال : انشعاب از دستگاه تصفیه آب خانگی

چنانچه در منزل خود یک دستگاه تصفیه آب خانگی دارید ، می توانید به وسیله یک شلنگ مخصوص ، یک انشعاب از دستگاه تصفیه آب خود به ورودی آب یخچال متصل نمایید و خیال خود را راحت کنید. به این ترتیب همیشه آب تصفیه شده وارد یخچال شما خواهد شد و می توانید مطمئن باشید که آب ورودی به یخچال ساید بای ساید شما با دقت بسیار بالایی تصفیه خواهد شد.

در واقع با این روش ، آب ورودی به یخچال در 5 مرحله تصفیه خواهد شد و کلیه ناخالصی های محلول و معلق از آن حذف خواهند شد. اگر از این روش استفاده می کنید دیگر نیازی به فیلتر یخچال نخواهید داشت.

روش دوم تصفیه آب یخچال : استفاده از کامل ترین فیلتر تصفیه آب یخچال

اما اگر به دنبال یک روش ساده ، ارزان و در عین حال موثر هستید بهتر است جستجو را متوقف کنید! چرا که قصد داریم یکی از بهترین و کامل ترین فیلترهای تصفیه آب یخچال را به شما معرفی کنیم.

فیلم : فیلتر یخچال محصول آکواجوی 

فیلتر تصفیه آب یخچال آکواجوی ، بدون شک نمونه ای منحصر به فرد در طراحی سیستم های تصفیه آب خانگی است.

این فیلتر کوچک در واقع ترکیبی از سه مرحله تصفیه آب است.

مرحله اول : فیلتر الیافی

در قسمت اول فیلتر ، الیاف فشرده مصنوعی از جنس پلی پروپیلن قراردارند. آب با عبور از این قسمت زلال و شفاف می شود و کلیه ناخالصی های معلق در آب نظیر گل و لای ، شن و ماسه ، زنگ لوله ها و … از آب ورودی به یخچال حذف می شوند و آب زلال و شفاف می شود.

مرحله دوم: فیلتر کربن

در قسمت میانی ، الیاف بسیار ظریف کربن قرار دارند. در واقع کربن به صورت الیاف درآمده است تا سطح تماس آن با آب بیشتر شود. رنگ ، طعم و بوی نامطبوع ، گازهای شیمیایی محلول و از همه مهمتر کلر  موجود در آب به این ترتیب جذب کربن می شوند و از آب ورودی به یخچال حذف خواهند شد.

 

مطالب مرتبط » عملکرد کربن در تصفیه آب

مرحله سوم : اولترافیلتراسیون (UF)

فن آوری UF یکی از موثر ترنی فن آوری های تصفیه آب خصوصا در حذف میکروارگانیزم های بیماری زا است. در واقع فیلترهای UF به روش فیزیکی و بدون اضافه کردن مواد شیمیایی به آب ، کلیه باکتریها ، ویروس ها ، انگل ها و عوامل بیماری زای معلق در آب را حذف می کنند. در آخرین قسمت از فیلتر تصفیه آب یخچال آکواجوی ، اب کاملا استریل و عاری از هرگونه میکروب و باکتری می گردد. به این ترتیب فیلتر تصفیه آب یخچال آکواجوی در واقع یک دستگاه تصفیه آب سه مرحله ای است که در یک فیلتر کوچک خلاصه شده است.

 

نصب این فیلتر نیز بسیار ساده است. کافی است براکت (گیره نگهدارنده) را در محل مناسب نصب کرده و فیلتر را درون آن قرار دهید. سپس از آب لوله کشی ساختمان یک انشعاب به ورودی آن متصل کنید و خروجی آن را نیز با یک شلنگ به ورودی آب یخچال متصل کنید. حالا می توانید از آب تصفیه شده و سالم بهره مند شوید.

برای مشاهده و خرید فیلتر تصفیه آب یخچال آکواجوی کلیک کنید.