سلامت نیوز : رئیس هیات پزشکی استان یزد گفت:آلودگی آب استخر به زخم قرنیه چشم منجر می شود.

دکتر فلاح نژاد  رئیس هیات پزشکی این استان با بیان این که آب استخر می تواند موجب بروز بیماری های چشمی شود، گفت: آب آلوده استخرها می تواند موجب مشکلات چشمی در کوتاه مدت و حتی طولانی مدت شود. وی با بیان این که سوزش، قرمزی، حساسیت و تحریک چشم از جمله مشکلات موقتی است که به خاطر زیادی میزان کلر به وجود می آید و به خودی خود برطرف می شود، گفت: در صورتی که آلودگی میکروبی در آب وجود داشته باشد، آدنوویروس ها بروز کرده و منجر به انتقال عفونت ویروسی می شوند که بسیار خطرناک بوده و موجب سوزش، درد و قرمزی چشم می شود، این عفونت منجر به ورم ملتحمه شده و قرنیه را گرفتار می کند. به این بیماری زخم قرنیه یا کراتیت گفته می شود.
دکتر فلاح نژاد در ادامه گفت: نکته مهم دیگر عفونت های قارچی است که در محیط های گرم بیشتر زندگی می کنند و معمولاً در چین های بدن مثل زیر بغل و کشاله ران مشاهده می شود و در صورتی که فرد مبتلا به این عفونت ها به استخر برود موجب آلودگی آب و انتقال بیماری به دیگران می شود، پس ضرورت دارد افراد از مصرف وسایل مشترک یا اجاره ای همانند حوله، مایو، دمپایی و غیره خودداری کنند.
دکتر فلاح نژاد درباره انتقال بیماری های عفونی در زنان گفت: در صورتی که میزان کلر آب به اندازه باشد، مشکلی در این زمینه برای زنان به وجود نمی آید، اما اگر زنان هم نکات بهداشتی را رعایت نکنند، علاوه بر این که می توانند بیماری را به دیگران منتقل کنند، خود نیز هم به علت مستعد بودن، آماده دریافت میکروب ها و ویروس ها می شوند، بنابراین رعایت نکات بهداشت فردی بسیار ضروری است.
رئیس هیات پزشکی استان یزد در عین حال تأکید کرد: البته این مسائل نباید موجب ترس از مراجعه به استخر شود و افراد را از شنا کردن منصرف کند. بلکه باید بیشتر به رعایت بهداشت فردی و اجتماعی توجه کرد و مسئولان استخرها نیز باید به تناوب و بسته به میزان استفاده، آب استخر را عوض کنند.