مردم روستاهاي حاشيه خطوط انتقال نفت نيز که پس از سال‌ها دست و پنجه نرم کردن با مشکلات شاهد آغاز عمليات اجرايي مجتمع آبرساني کوثر بودند، سختي و مشقت بي‌آبي و استفاده از آب تانکر را به جان خريدند تا بنا بر وعده‌هاي داده شده، اين پروژه در عيد غدير پارسال به بهره‌برداري برسد، ولي نه‌تنها مشکل اين روستاييان حل نشد بلکه مشکل روستاييان جنوب پلدختر هر روز بيشتر شده است.

دهيار روستاي «شهداي تنگ فني» پلدختر به مهر گفت: روستاي ما در حاشيه تلمبه خانه «تنگ فني» قرار گرفته و حدود 15 سال است که با مشکلات جدي در زمينه آب آشاميدني و آب کشاورزي مواجه هستيم.

رمضان ترکاراني افزود: چشمه آب آشاميدني روستا آلوده به نفت شده و مدت زيادي است که از اين آب آلوده به نفت استفاده مي‌كنيم. زمين‌هاي کشاورزي روستايمان نيز بر اثر نشت نفت نابود شده است.

هوشنگ قياس نظري، يكي ديگر از اهالي روستا گفت: حيوانات اهلي همچون مرغ و بوقلمون و دام‌ها بر اثر نشت نفت تلف شده و در فصل گرما نمي توانيم کولر آبي‌مان را روشن کنيم. بوي بد و نامطبوع نفت تمام زندگي ما را در برگرفته و زندگي را به کام اهالي تلخ کرده است. وي افزود: مشکلات اهالي اين روستا در فصل گرما مضاعف مي‌شود، زيرا در اين فصل سال نمي‌توان استحمام کرد و بهداشت اهالي سخت در مخاطره افتاده است.

صمد ترکاراني يكي ديگر از اهالي روستاي شهداي تنگ فني نيز گفت: مدتي است که آب آشاميدني اين روستا توسط لوله از تلمبه‌خانه تنگ فني تامين مي‌شود، ولي متاسفانه يک روز روستا داراي آب آشاميدني است و 10 روز بدون آب که اين خود مشکلات اهالي را چند برابر مي‌کند.

مديرعامل آب و فاضلاب روستايي استان لرستان نيز در اين خصوص گفت: اين چند روستا قبل از نشت نفت از نظر آب آشاميدني مشکلي نداشتند، ولي متاسفانه نشت نفت تلمبه‌خانه «تنگ فني» موجب شده که آب آشاميدني روستا آلوده به نفت شود.

عليرضا کاکاوند با تاکيد بر اين‌که مسوولان شرکت نفت بايد پاسخگوي اين مشکل که ايجاد کرده‌اند باشند، گفت: شرکت آب و فاضلاب روستايي لرستان کار مطالعاتي را در اين زمينه آغاز کرده، ولي متاسفانه آب زيرزميني در اين منطقه كم است و حداقل فاصله تا رسيدن به يک آب مطمئن و پايدار 18 کيلومتر است.

وي با تاکيد بر اين‌که در صورتي که شرکت نفت هزينه آن را پرداخت کند، ما آماده اجراي اين پروژه هستيم، افزود: اگر مسوولان شرکت نفت همکاري کنند، مي‌توان مشکل آب آشاميدني چند روستاي تنگ فني را حل کرد.

مديرعامل آب و فاضلاب روستايي لرستان گفت: متاسفانه مکاتباتي در اين راستا از سوي شرکت آب و فاضلاب و فرمانداري با وزارت نفت انجام شده، ولي تاکنون نتيجه‌بخش نبوده است.

http://www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100844976150